امیرعبداللهیان اعلام کرد:

آمادگی ایران برای کمک رسانی به مردم و دولت لیبی

کد خبر: 1244127

وزیر امور خارجه در پیامی ضمن تسلیت به مردم و دولت لیبی در پی وقوع توفان و سیل در این کشور از آمادگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای امدادرسانی خبر داد.

آمادگی ایران برای کمک رسانی به مردم و دولت لیبی

وفان حاره‌ای اخیر در شرق لیبی خسارات و تلفات زیادی را در این کشور به همراه داشت و به دنبال این توفان سهمگین، سیل شدیدی در این کشور به راه افتاد و چند منطقه را به زیر آب برد.

براساس آمار اعلام شده از سوی مقامات لیبی تاکنون بیش از دو هزار نفر از شهروندان این کشور بر اثر وقوع توفان و سیل جان باخته‌اند و هفت هزار نفر هم جزو مفقودشدگان هستند.

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان در پیامی به زبان عربی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) ضمن تسلیت به مردم و دولت لیبی نوشت: وقوع توفان و سیل در لیبی که منجر به جانباختن و جراحت هزاران نفر شد، مایه‌ تاسف عمیق گردید. ‌صمیمانه‌ترین مراتب تسلیت جمهوری اسلامی ایران و همدردی خود را به مقامات و ملت لیبی و خانواده‌‌ قربانیان اعلام می‌دارم.

‌ وی افزود: هلال احمر جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای امدادرسانی اعلام کرده است.

روز گذشته (دوشنبه) ۲۰ شهریور ماه نیز ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی با اظهار تأسف و تأثر نسبت به وقوع توفان و سیل در مناطقی از کشور لیبی، جان باختن و مفقود شدن جمع کثیری از شهروندان این کشور را  به مردم و دولت لیبی تسلیت گفت. سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز همدردی با ملت و دولت لیبی بویژه خانواده‌های قربانیان این حادثه ناگوار طبیعی، برای جانباختگان رحمت و مغفرت الهی و برای مصدومان  سلامتی مسئلت کرد.

علاوه بر این، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ئیس جمهور امروز (سه‌شنبه) در پیامی به نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور به خاطر جان باختن، مصدومیت و مفقود شدن عده‌ای از مردم این کشور در پی وقوع توفان و جاری شدن سیل، آمادگی دولت جمهوری اسلامی ایران را برای امدادرسانی به مردم مناطق آسیب‌ دیده و ارسال کمک‌های پزشکی و دارویی و سایر ملزومات مورد نیاز اعلام کرد.

براساس اعلام رسانه‌های لیبی در ساعات گذشته در پی بالا آمدن سطح آب چند روستا به طور کامل به زیر آب رفته‌اند.

 «عثمان عبدالجلیل» وزیر بهداشت لیبی هم عنوان کرد که احتمالا شمار کشته‌های طوفان «دنیل» در این کشور به حدود ۱۰ هزار نفر برسد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها