لایحه حجاب چه می گوید؟

کد خبر: 1245809

همه تاکید دارند که ریشه اصلی وضعیت فعلی حجاب نتیجه ناکارآمدی دستگاه های فرهنگی با هزاران میلیارد بودجه و لازم الاجرا نبودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ در لایحه حجاب مصوبات این شورا تبدیل به قانون لازم الاجرا شده و ترک فعل مدیران هم جرم انگاری شده است.

 لایحه حجاب چه می گوید؟

همه تاکید دارند که ریشه اصلی وضعیت فعلی حجاب نتیجه ناکارآمدی دستگاه های فرهنگی با هزاران میلیارد بودجه و  لازم الاجرا نبودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ در لایحه حجاب مصوبات این شورا تبدیل به قانون لازم الاجرا شده و ترک فعل مدیران هم جرم انگاری شده است.

هدف اصلی قانون بازدارندگی است نه مجازات و تخلف. تمرکز اصلی لایحه روی سلبریتی‌های هنجارشکن و مروجان ولنگاری است، میزان جرائم آنها بر خلاف مردم عادی برای بازدارندگی بیشتر متناسب با دارایی و درآمدشان تعیین شده است به نحوی که برای سلبریتی هنجارشکن تا ۵ درصد دارایی هایش به عنوان جریمه از حساب بانکی‌‌شان کسر می‌شود. به این ترتیب آن دسته از چهره‌های مشهور که اقدام به ترویج ولنگاری می‌کردند با این قانون با جریمه سنگین بازدارنده مواجه می‌شوند، بدون آنکه بهانه‌ای برای مظلوم‌نمایی به آنها داده شد.

در این لایحه گشت ارشاد برای جلوگیری از درگیری مردم با مردم و دوقطبی شدن جامعه حذف و جرای نقدی بازدارنده جایگزین آن شده است تا بگیر و ببندهایی که درگذشته اجرا می‌شد اما نتیجه‌ای هم نداشت، فرصت سوء استفاده به دشمن ندهد. البته پلیس به عنوان ضابط قضایی معرفی شده و وظایف خود را به عنوان ضابط انجام می دهد اما این قاضی است که باید حکم متخلفین حجاب را صادر کند.

در لایحه با رویکرد انعطاف در اجرا برای جرایم نقدی و غیرنقدی، بازه حداقلی و حداکثری پیش بینی شده است تا قاضی با در نظر گرفتن شرایط متخلف اجازه اعمال تخفیف حتی تا نزدیکی بخشش کامل را داشته باشد.

لایحه جدید برای اصناف متخلفی که کارکنان آن بدپوشش باشند یا خودروهایی که در آن کشف حجاب صورت گرفته باشد به‌جای پلمپ یا توقیف که تاکنون تاثیری نداشته، جریمه نقدی در نظر گرفته است و برای تاکسی های اینترنتی که مسافران آن کشف حجاب کرده باشند امکانی در نظر گرفته تا با ارسال گزارش به سکو، از پرداخت جریمه معاف شود.

صیانت از حریم بانوان محجبه و حمایت از آمران به معروفی که با احترام و بدون مفسده امر به معروف می‌کنند از اصول حاکم بر لایحه است و زمینه قانونی برای حمایت از آمران به معروف در مقابل توهین و پرخاش ایجاد شده است.‌/کانال خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها