سفر وزیر خارجه امارات به تهران در آینده نزدیک

کد خبر: 1245987

وزیر خارجه امارات عربی متحده در دیدار با امیرعبداللهیان در نیویورک از تمایل خود برای سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لازم است مقدمات سفر رئیس امارات به ایران را نیز فراهم کنیم.

 سفر وزیر خارجه امارات به تهران در آینده نزدیک

حسین امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل با شیخ عبدالله بن زاید وزیر امور خارجه امارات دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن تشکر از میزبانی گرم طرف اماراتی در سفر اخیرش به امارات و نیز گفت‌وگوهای بسیار خوب انجام شده، گفت: شاهد تحولات سریعی در منطقه هستیم و لازم است اجرای توافقات فیمابین دو کشور نیز با همان سرعت به پیش برود.

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از حجم بالای تبادل تجاری بین دو کشور و با اشاره به تأکید مشترک در دیدار با شیخ محمد بن زاید رئیس امارات در گفت‌وگوهای ابوظبی برای دستیابی به سقف بالاتری از روابط تجاری، بر لزوم تمهید برگزاری دور بعدی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور تاکید کرد.

وزیر امور خارجه دعوت آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور از شیخ محمد بن زاید رئیس امارات و نیز دعوت خود از همتای اماراتی برای سفر به ایران را تجدید کرد.

شیخ عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و تشکر از دعوت بعمل آمده، از تمایل خود برای سفر به ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: لازم است مقدمات سفر رئیس امارات به ایران را نیز فراهم کنیم.

وزیر خارجه امارات همچنین از آمادگی کشورش برای برگزاری اجلاس بعدی کمیسیون مشترک دو کشور خبر داد و گفت که «منتظر نهایی شدن تاریخ پیشنهادی هستیم».

وی همچنین بر ضرورت امضای موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با هدف کمک به افزایش تجارت میان دو کشور تأکید کرد. در این دیدار همچنین برخی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک بین دو کشور از جمله همکاری‌های کنسولی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها