دفاع از امنیت با ضربه کاری به شبکه داعش

کد خبر: 1246441

وزارت اطلاعات با صدور بیانیه‌ای از رفع توطئه پیچیده بمب‌گذاری همزمان با سالگرد اغتشاشات خبر داد

دفاع از امنیت با ضربه کاری به شبکه داعش

خنثی‌سازی 30 عملیات تروریستی در پایتخت 28 نفر از اعضای شبکه تروریستی در 3 استان بازداشت شدند

 سربازان گمنام امام زمان(عج) توطئه دشمن برای انجام 30 انفجار همزمان در تهران را خنثی کردند. جزئیات این خنثی‌سازی که ظهر دیروز با انتشار اطلاعیه وزارت اطلاعات روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت، حکایت از ماهیت برنامه معاندان نظام و دشمنان کشور در چگونگی ایجاد ناامنی و آشوب در همزمانی با سالگرد اغتشاشات سال گذشته داشت؛ پروژه‌ای تروریستی که در صورت انجام نه‌تنها به جنایتی خونبار و فاجعه‌ای ضدانسانی منجر می‌شد که می‌توانست با اهرم ایجاد ناامنی و هراس مردم، زمینه‌ساز بروز آشوبی دوباره باشد اما با هوشیاری و رصد بی‌وقفه نیروهای از جان گذشته وزارت اطلاعات در نطفه خفه شد.

هماهنگی عناصر تکفیری، تجزیه‌طلب و صهیونیست‌ها

جزئیات دیگری که در این اطلاعیه پیرامون انطباق این برنامه طرح‌ریزی شده با شیوه عمل شناخته شده عمال رژیم صهیونیستی و به‌کارگیری مزدوران تکفیری مطرح شده و تلاش برای همزمانی آن با موعد مورد نظر جریان برانداز و تجزیه‌طلب نیز به نحو آشکاری یکبار دیگر تأکیدی بر قرار داشتن معاندان ایران در ارتباط ارگانیک و نهادینه با یکدیگر بود. دشمنانی که به‌رغم ادعاهای گزاف خود در دفاع از دموکراسی و آزادی نشان دادند برای دستیابی به اهداف شوم‌شان ابایی از به خاک و خون کشاندن مردم بی‌دفاع ندارند.

کشف توطئه و دستگیری تمامی عوامل

وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود با تأکید بر اینکه توطئه انجام 30 انفجار تروریستی همزمان در مراکز پرجمعیت تهران کشف، خنثی‌سازی و تمامی عوامل آن دستگیر شده‌اند، تصریح کرد: انفجارهای مورد بحث با هدف شکستن اقتدار امنیتی و ارائه تصویری بی‌ثبات از کشور، ایجاد یأس و هراس در جامعه و تحریک به بلوا و اعتراض، دقیقاً برای مقطع سالگرد اغتشاشات سال گذشته برنامه‌ریزی شده بودند.

در ادامه آمده است: جان برکفان بی‌نام و نشان ایران اسلامی در روزهای اخیر طی سلسله عملیات‌هایی همزمان در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی، چندین پایگاه و خانه تیمی تروریست‌ها را مورد حمله قرار داده و 28 نفر از اعضای شبکه تروریستی مذکور را بازداشت کردند. این عناصر، وابسته به گروهک جنایت‌پیشه داعش بوده و تعدادی از آنها سابقه همراهی با تکفیری‌ها در سوریه یا حضور در افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستان عراق را دارا می‌باشند.

بر اساس این اطلاعیه، مقادیر قابل اعتنا مواد انفجاری و بمب‌های آماده و حجم فراوانی مواد پیش‌ساز بمب، یک بسته 100 عددی چاشنی انفجاری و ابزار گوناگون الکترونیکی برای بمب‌های زمانی (تایمری) از جمله بخشی از ابزار و آلاتی بودند که برای انجام این پروژه تروریستی فراهم شده بود که بر اساس فیلم منتشر شده از سوی این مزدوران در زمین اطراف خانه‌های تیمی دفن و مخفی شده بود. در جریان دستگیری و شناسایی محل اختفای این تروریست‌ها همچنین 17 قبضه سلاح کمری امریکایی همراه با گلوله‌های مربوطه، دستگاه‌های متعدد ارتباطی هوشمند و ماهواره‌ای، البسه نظامی و جلیقه انتحاری، مودم‌های مورد استفاده در اقلیم کردستان عراق و مبالغی ارزهای خارجی کشف و ضبط شد.

عوامل داعش با هدایت رژیم‌صهیونیستی

اطلاعیه وزارت اطلاعات در کنار اشاره به پیشینه تکفیری عناصر دستگیر شده، تصریح کرد: به‌رغم داعشی بودن عوامل دستگیر شده، مدل طراحی این عملیات و الگوی رفتاری این تروریست‌ها، به‌مراتب فنی‌تر و پیچیده‌تر از الگوی معمول جریان‌های تکفیری بوده و انطباق معناداری با شیوه‌ها و سازکارهای شناخته شده رژیم اشغالگر صهیونیستی را دارا هستند. اِعمال تخصصی‌ترین شیوه‌های تشکیلاتی منقطع و سلولی، استفاده از روش‌هایی برای فریب و مشغول‌سازی افسران اطلاعاتی خودی، تمرکز ارتباطات بر شبکه‌های اجتماعی بیگانه بویژه واتساپ، استفاده از عناصر واسط و چندگانه در ارتباطات، به‌کارگیری جاعلان کاملاً حرفه‌ای برای تأمین مدارک مورد نیاز و ده‌ها مؤلفه دیگر از این قبیل، جملگی نشان از وجود منشأیی فراتر از گروهک داعش در پشت صحنه عوامل بازداشت‌شده دارند.

مجروحیت دو نفر از نیروهای عملیاتی وزارت

وزارت اطلاعات همچنین از فداکاری دو نفر از سربازان گمنام خود در جریان یکی از دستگیری‌ها خبر داد. در اطلاعیه این وزارتخانه پیرامون این ماجرا آمده است: در هنگام عملیات علیه یکی از خانه‌های تیمی، از آنجا که تروریست‌ها قصد اجرای عملیات انتحاری داشتند که می‌توانست منجر به صدمه به ساکنین منازل همجوار شود، لذا با فداکاری و سرعت عملِ دلاورمردان گمنام، از اجرای عملیات انتحاری آنها پیشگیری شد؛ اما این اقدام، متأسفانه منجر به مجروحیت دو نفر از سربازان گمنام امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف گردید. بر همین اساس وزارت اطلاعات ضمن تشکر صمیمانه از همکاری‌های متعهدانه و بی‌شائبه مردمی در شناسایی و مهار تروریست‌ها، از ملت شریف ایران اسلامی خواست برای سلامتی دو برادر مجاهد آسیب‌دیده دعا کنند و همچون گذشته هر گونه حرکت مشکوک را به ستاد خبری این وزارتخانه به شماره 113 گزارش کنند.

دستگیری عوامل تروریستی با بهره‌گیری از پهپادهای شناسایی

برخورداری نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون پهپادهای شناسایی، کار را برای گروهک‌های تروریست‌ و معاندان حامی آنها سخت و ناامن‌سازی کشور ایران را به پروژه‌ای از پیش شکست‌خورده تبدیل کرده است. روز گذشته همزمان با انتشار اطلاعیه واجا، فیلمی در خبرگزاری‌ها منتشر شد که چگونگی در تیررس بودن مزدوران تروریست و خانه‌های تیمی‌شان از طریق پهپادهای شناسایی و کشف محل نگهداری تجهیزات ساخت بمب را نشان می‌داد. در رصد پهپادی، مجرمان از لحظه خروج از مخفیگاه تا لحظه دستگیری تحت نظر بودند و به واسطه وجود این چشم‌های تیزبین، حتی در تاریکی شب راه گریزی نداشتند.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها