قالیباف در پاسخ به اخطار نماینده خمینی شهر:

شاکله لایحه برنامه هفتم توسعه تغییر نکرده است / دولت جدولی در برنامه نداده است که بگوییم این کم است یا زیاد

کد خبر: 1246480

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده خمینی شهر گفت: حداقل یک جلسه مشورتی دولت و هیات رئیسه تلفیق و ۳ نفر از هیات رئیسه مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد که برداشت اولیه ما این است که شاکله برنامه برهم نخورده است.

 شاکله لایحه برنامه هفتم توسعه تغییر نکرده است / دولت جدولی در برنامه نداده است که بگوییم این کم است یا زیاد

محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 3 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل 74 این قانون گفت: بنا بر این اصل و تفاسیری که از شورای نگهبان درخصوص این اصل واصل شده است، نبایستی شاکله لوایح دولت برهم بریزد. وقتی به این لایحه نگاه کرده و تغییرات را بررسی می کنیم، نشان می دهد که اصل 74 و تفاسیر آن درخصوص این لایحه رعایت نشده است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه احکام و الحاقات این لایحه آن را از خاصیت انداخته است، چرا که ما بنا داریم، طی این لایحه یکسری چالش های اساسی کشور را حل کنیم، همانطور که لایحه دولت دارای اشکالاتی بود، تغییراتی که در کمیسیون نیز بر آن اعمال شد، آیا می تواند پاسخگوی چالش ها باشد؟ احکامی که در این لایحه آمده است، نمی تواند پاسخگوی شاخص ها باشد، چرا که با توجه به چالش هایی که در بحث معیشت، آب، مسکن و... در این کشور وجود دارد، با توجه به احکام و الحاقاتی که در این لایحه آمده است، نمی تواند پاسخگوی رفع آنها باشد.

وی تصریح کرد: از ریاست محترم مجلس می خواهم که قبل از رأی گیری برای لایحه برنامه هفتم، این اخطار را به رأی بگذارند.

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: این اخطار وارد نیست، در حوزه هفتاد و پنجی، اینکه اصلا دولت جدولی در برنامه نداده که بگوید برآورد اینجا چقدر است تا ما بگوییم مصوبات مجلس در کمیسیون بیشتر از آن است. اما در پیشنهاداتی که مطرح می شده، گفته شد برآورد ما هر ساله 10 هزارتاست، 50 همت، وزیر اقتصاد گفت برای 5 سال 4 هزار و اندی که می شود بیش از 20 هزار، رئیس سازمان برنامه و بودجه 3700 که حدود 17 همت می شود. کدام یک از اینها شاخص است که بگوییم این کم است یا زیاد است!

وی تصریح کرد: ما منکر این موضوع نیستیم که حتما برخی از مصوبات کمیسیون تلفیق بار مالی داشته باشد، ولی ما مکلفیم که هفتاد و پنج را رعایت کنیم. در رابطه با شاکله نیز حداقل یک جلسه مشورتی میان دولت و هیات رئیسه تلفیق و 3 نفر از هیات رئیسه مجلس و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد که گزارش آن جلسه توسط آقای ره پیک به بنده ارائه و گفت که حرف های همه در این جلسه شنیده شد که برداشت اولیه ما این است که شاکله برهم نخورده است که بر این اساس بود که ما با دولت قبل از شروع بررسی برنامه در صحن با جناب آقای رئیس جمهور جلسه گذاشتیم که توافق شد این موضوعات را در بررسی با همکاری یکدیگر انجام دهیم./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها