آصفری: مشارکت مردم با برگزاری انتخابات الکترونیک افزایش می‌یابد

کد خبر: 1247067

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با تاکید بر اینکه مشارکت مردم با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک افزایش می‌یابد، گفت: بر اساس تفاهم شورای نگهبان و و وزارت کشور و طبق مصوبه مجلس، در بخش‌هایی از همه استان‌های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

آصفری: مشارکت مردم با برگزاری انتخابات الکترونیک  افزایش می‌یابد

محمدحسن آصفری با اشاره به مزیت های اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان تلاش های زیادی کردند تا موضوع برگزاری انتخابات الکترونیک در ابعاد مختلف برای انتخابات مجلس دوازدهم محقق شود زیرا این امر به افزایش مشارکت مردمی و همچنین تسهیل رای دهی کمک شایانی می کند.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بر این اساس مشاهده شد که  پیش ثبت­‌نام از داوطلبان طی بازه زمانی هفت روزه و مطابق قانون به صورت الکترونیکی انجام شد و افراد مدارک خود را به صورت برخط ارائه کردند؛ نتایج مرحله اول نیز به صورت الکترونیکی در دسترس افراد قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین استعلام های مورد نیاز در خصوص افراد داوطلب به صورت الکترونیکی انجام می شود که همه موارد یاد شده در گذشته به صورت فیزیکی و دستی انجام می پذیرفت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در رابطه با برگزاری انتخابات الکترونیک در سطح کشور، افزود: متاسفانه همچنان زیرساخت های تحقق این امر برای برگزاری انتخابات الکترونیک گسترده وجود ندارد؛ به عنوان مثال مشکلاتی در حوزه آنتن دهی، پهنای باند و غیره خصوصا برای حوزه های روستایی و سیار وجود دارد که امیدواریم تا زمان برگزاری انتخابات مرتفع شود.

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بنابر تفاهم صورت گرفته میان شورای نگهبان و وزارت کشور و مطابق قانون مصوب مجلس، در بخش های مشخصی از همه استان های کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می شود اما گستره کل استان را در بر نمی گیرد./ خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها