رئیس‌جمهور در سفر استانی به اصفهان :

طرح احیای زاینده‌رود کلید خورد / افتتاح فاز اول پروژه نیروگاه سردار شهید احمد کاظمی/ آزادکردن منابع آبی برای اصفهان اهمیت بسیاری دارد

کد خبر: 1247198

رئیس جمهور به منظور بهره‌برداری از چند طرح‌ عمرانی و حضور در آیین افتتاح پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) لحظاتی پیش وارد استان اصفهان شد.

طرح احیای زاینده‌رود کلید خورد / افتتاح فاز اول پروژه نیروگاه سردار شهید احمد کاظمی/ آزادکردن منابع آبی برای اصفهان اهمیت بسیاری دارد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه هفتم مهرماه در بدو ورود به نصف جهان، در فرودگاه شهید بهشتی، از سوی استاندار اصفهان مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهوری برای حضور در آئین افتتاح پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) و بهره برداری از فاز اول سومین واحد نیروگاهی صنایع کشور در فولاد مبارکه و افتتاح رسمی پروژه تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان به این استان سفر کرده است.

بازدید از خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، نخستین برنامه رئیسی در سفر یک روزه به استان اصفهان است.

آغاز مرحله دوم انتقال آب از دریای عمان به اصفهان با دستور رئیسی/ طرح احیای زاینده‌رود کلید خورد

رئیس جمهور از مرحله اول انتقال آب از دریای عمان به اصفهان بازدید و و دستور آغاز اجرای مرحله دوم این طرح را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان 70 میلیون متر مکعب و در مرحله دوم 400 میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود.

در این سفر فاز اول از سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ و 14 شهرستان استان اصفهان با حضور رییس‌جمهور و وزیر نیرو افتتاح می‌شود.

هزینه اجرای فاز اول این طرح تا کنون حدود 5 هزار میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه 12 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

سامانه اول آبرسانی به اصفهان بزرگ از سال 1352 آغاز شد که با احداث سد چم آسمان ، تونل‌ها، تصفیه‌خانه بابا شیخعلی و خطوط انتقال و مخازن ذخیره آب در شهر اصفهان و شهرستان‌ها از 1365 به‌صورت مرحله‌ای تا اواسط دهه 1370 به بهره‌برداری رسید  و ظرفیت اسمی آن 12.5 متر‌مکعب بر ثانیه است.

معاون عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان 980 کیلومتر است گفت:تا کنون آزادسازی 520 کیلومتر از مسیر انجام و 420 کیلومتر هم حفاری و 214 کیلومتر آن لوله گذاری شده است.

مهران زینلیان هزینه اجرای مرحله نخست طرح را 25 و نیم هزار میلیارد تومان و مرحله دوم را 113 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تمامی هزینه اجرای این دو مرحله را صنایع بزرگ استان اصفهان تامین خواهند کرد.

زینلیان با اشاره به این مرحله نخست طرح از مهر پارسال آغاز شده ادامه داد: هم اکنون در 24 جبهه کاری در این فاصله 520 کیلومتری 14 پیمانکار در حال فعالیت هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال مرحله نخست اجرایی شود.

وی یادآور شد: انتقال آب از دریای عمان بخشی از طرح احیای زاینده رود است که با اجرای مرحله نخست برداشت آب از زاینده رود توسط صنایع قطع خواهد شد و در مرحله دوم علاوه بر تامین آب صنایع، مازاد آب در بخش آشامیدنی، کشاورزی و حقابه محیط زیست مصرف خواهد شد.

زینلیان گفت:اجرای این طرح فقط با هدف تامین آب برای صنایع موجود در استان خواهد بود و طرح توسعه واحد‌های صنعتیِ آب بر در دستور کار نیست.

معاون عمرانی استانداری اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با اجرای این طرح آب روستا‌ها و شهر‌های مسیر را هم تامین خواهد کرد.

وی ادامه داد: در اجرای انتقال از دریای عمان آب در مبدا شیرین و سپس به استان منتقل خواهد شد./ تسنیم

 حمایت رئیس جمهور از طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان

رئیس جمهور در بازدید از مرحله اول انتقال آب از دریای عمان به اصفهان گفت: دولت با تامین اعتبار به اجرای هر چه سریعتر طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان کمک می‌کند.

به گزارش فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز در سفر به اصفهان پس از بازدید از مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و دستور آغاز اجرای مرحله دوم این طرح با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی تمامی عوامل این طرح اظهار داشت: با رسیدن آب به استان اصفهان شیرینی کار چشیده می‌شود.

وی گفت: با توجه به گزارش‌های استاندار اصفهان و مدیر طرح، طرحی که قرار بود در سه ساله به سرانجام می‌رسید اجرای آن به یک سوم کاهش پیدا کرده و این طرح در مدت یک سال به ثمر می‌رسد.

رئیسی افزود: کار شبانه روزی در ۲۸ جبهه کاری انجام شده و وظیفه ما تامین اعتبار است که با قوت این اقدام انجام می‌شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: دولت با تامین اعتبار به اجرای هر چه سریع‌تر طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان کمک می‌کند.

به گزارش فارس، رئیس جمهور صبح امروز برای شرکت در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص)، که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است، به اصفهان سفر کرد.

بازدید و افتتاح از چند پروژه مهم، از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رییس جمهور به استان اصفهان است. بازدید از خط انتقال آب دریای عُمان به اصفهان، آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح، افتتاح فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات و آغاز بهره‌برداری از پروژه تصفیه گازوییل (DHT) پالایشگاه اصفهان جزو برنامه‌های سفر رییس جمهور به استان اعلام شده است.

ادای احترام رئیسی به شهدای گمنام در مجتمع فولاد مبارکه و گفت‌وگو با نیروهای آتش‌نشانی

رئیس‌جمهور در جریان بازدید از مجتمع فولاد مبارکه، به مقام والای شهدای گمنام در یادمان شهدای این مجتمع، ادای احترام کرد.

 سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه با سفر به استان اصفهان، در جریان بازدید از مجتمع فولاد مبارکه، با حضور در یادمان شهدای گمنام این واحد تولیدی و صنعتی به مقام والای این شهدا ادای احترام کرد.

رئیس جمهور در ادامه با غرس نهال در باغچه یادمان این مجتمع، بر تلاش برای حفظ محیط‌زیست و هوای پاک تاکید کرد.

رئیسی همچنین به مناسبت هفتم مهر، روز ایمنی و آتش نشانی، با توقف در محل ایستگاه آتش‌نشانی مجتمع فولاد مبارکه، با آتش‌نشانان این واحد تولیدی و صنعتی نیز دیدار کرد و آنان را جلوه فداکاری و ایثار برشمرد و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت کرد.

رئیس جمهور در ادامه از خطوط ناحیه فولادسازی نورد گرم و سرد و همچنین طرح‌های توسعه مجتمع فولاد مبارکه بازدید با کارگران این مجتمع نیز گفت‌وگو کرد./ ایسنا

افتتاح فاز اول پروژه نیروگاه سردار شهید احمد کاظمی

 فاز اول پروژه نیروگاه سردار شهید احمد کاظمی اصفهان دقایقی پیش با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، دقایقی پیش و همزمان با دومین سفر آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و هیئت دولت به استان اصفهان، واحد اول نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات به بهره‌برداری رسید.

ظرفیت کلی این نیروگاه ۹۱۴ مگاوات است. این پروژه از نیمه دوم اسفند سال ۱۴۰۰ آغاز شده و ظرف ۱۸ ماه آماده بهره برداری شده است. برای بهره برداری این پروژه حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده  و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به دارا بودن بالاترین استانداردهای موجود در نیروگاه‌ها، کاهش میزان مصرف گاز و آب مصرفی، بومی سازی بیش از ۷۰ درصد تجهیزات اشاره کرد. با بهره‌برداری از این پروژه برای ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی می‌شود.

این نیروگاه سومین واحد نیروگاهی خود تامین صنایع است که تاکنون به مرحله بهره برداری رسیده و در مجموع وزارت نیرو، عملیات احداث ۵۶۰۰ مگاوات نیروگاه صنایع را در دولت سیزدهم آغاز کرده است./ ایسنا

رئیس‌جمهور: تصمیمی که دولت گرفته با قوت دنبال می‌شود

رئیس‌جمهور گفت: شروع فاز دوم پروژه انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان نشان می‌دهد که تصمیمی که دولت گرفته با قوت دنبال می‌شود.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی که امروز جمعه به منظور بازدید و افتتاح چند پروژه و حضور در آیین افتتاحیه پنجمین دوره جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) به استان اصفهان سفر کرده است ، در مراسم آغاز به کار مرحله دوم خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان گفت: به سامان رسیدن ۵۰ درصد کار و شروع فاز دوم این پروژه نشان می‌دهد که مشکل مالی و موانع دیگر و تملک‌ها هیچ‌کدام مانع نشده و تصمیمی که دولت گرفته با قوت دنبال می‌شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این‌ها خبرهای خیلی خوبی است که مردم بدانند کار دچار مشکل نشده و با سرعت ادامه دارد و ان‌شاءالله زودتر هم به سامان خواهد رسید.

افتتاح طرح محیط زیستی تصفیه گازوئیل (DHT) پتروپالایشگاه اصفهان با حضور رئیسی

واحد تصفیه گازوئیل (DHT) پتروپالایشگاه اصفهان با حضور رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به اصفهان از طرح عظیم و محیط‌زیستی واحد تصفیه گازوئیل (DHT) پتروپالایشگاه این شهر بهره‌برداری کرد.

از جمله دستاوردهای این طرح عظیم ملی می‌توان به تولید روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل و سوخت پاک مطابق با استاندارد یورو ۵، جلوگیری از انتشار ۳۰۰ تن گوگرد در روز در هوای کلانشهرهای کشور و کاهش گوگرد گازوئیل تولیدی پالایشگاه‌ها به کمتر از ppm ۱۰ اشاره کرد.

در این واحد ۱۲۰۰ نفر به‌کارگیری شده‌اند و ایجاد سود سالانه ۲۶۳ میلیون دلار و بازگشت هزینه‌های طرح پس از گذشت ۴ سال از اجرای آن از دیگر مزایای این طرح عظیم ملی است.

با بهره‌برداری از مجموعه طرح‌های پالایشگاه اصفهان، این پالایشگاه به پالایشگاهی کاملا سبز تبدیل خواهد شد که این امر در پاک‌سازی هوای استان اصفهان نقش به‌سزایی خواهد داشت.

میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح ۶۷ هزار ۸۴۸ میلیارد ریال و ۵۱۱ میلیون یورو است.

مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ افتتاح ۶۷ طرح کلان و نیمه‌تمام به ارزش ۱۵.۱ میلیارد دلار و همچنین آغاز عملیات اجرایی ۱۵ طرح کلان جدید با سرمایه گذاری ۱۴.۳ میلیارد دلار نیز در دستور کار وزارت نفت قرار دارد و تاکنون ۷ میلیارد دلار پروژه در زیر مجموعه این وزارتخانه به بهره‌برداری رسیده که افتتاح شده یا آماده افتتاح می‌باشد.

همه این طرح‌ها اثر مستقیم در افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز کشور دارد.

برخی از این طرح‌ها مثل پالایشگاه فاز ۱۴ و طرح فاز ۱۱ پارس جنوبی در استان بوشهر، پالایشگاه هویزه خلیج فارس و فاز دوم پالایشگاه آبادان در استان خوزستان و پتروشیمی گچساران در استان کهگیلویه بویراحمد با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسیده و امروز طرح تصفیه گازوئیل (DHT) یوتیلیتی و آفسایت پالایشگاه اصفهان با حضور دکتر رئیسی به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها