یک نماینده مجلس:

دکتر قالیباف مسیر دیپلماسی فرامنطقه‌ای ایران را هموار کرد

کد خبر: 1247265

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: عضویت در سازمان هایی منطقه ای و فرامنطقه ای مانند بریکس می‌تواند منافعی برای ایران در حوزه سیاست و اقتصاد به همراه داشته باشد.

دکتر قالیباف مسیر دیپلماسی فرامنطقه‌ای ایران را هموار کرد

محمدرضا دشتی با اشاره به اهمیت تقویت روابط ایران با بریکس گفت: پیوستن ایران به پیمان‌های همکاری های اقتصادی همچون شانگهای و بریکس نتیجه دیپلماسی فعال دولت سیزدهم است، در این میان نکته‌ای که باید درباره عضویت ایران در بریکس به آن توجه کرد، همسویی سیاست خارجی ایران با اهداف و چشم‌اندازی است که بریکس برای خود تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه این گروه جزو قوی‌ترین گروه‌های اقتصادی و تجارتی در حال و آینده خواهد بود، گفت:  بریکس ۴۰ درصد جمعیت جهان را در برگرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سفر دکتر قالیباف به آفریقای جنوبی برای شرکت در مجمع پارلمانی گروه بریکس تصریح کرد: یکی از آثار عضویت در گروه بریکس آن است که تحریم کشورهای غربی علیه ایران بی‌اثر می‌شود. وقتی که ایران با مجموعه‌ای از کشورهای قدرتمند در یک گروه همکاری می کند علی القاعده آنها هم از ایران حمایت اقتصادی و سیاسی خواهند نمود.

نماینده مردم اردکان در مجلس گفت: آمریکا می‌خواست ایران را در انزوای کامل قرار دهد و در نظر داشت ایران هیچ موقعیت و جایگاه بین المللی در بین کشورهای جهان نداشته باشد و با این عضویت‌ها همه این نقشه‌های شوم نقش بر آب شد.

دشتی ادامه داد: کشورهایی اعم از روسیه، برزیل، آفریقای جنوبی و کشورهایی که طی یک دهه گذشته توانسته اند سهم زیادی از تجارت جهانی را به خود اختصاص دهند، از جمله اعضای بریکس هستند، کشورهای عضو بریکس سهم قابل توجه ای از تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده‌اند.

این نماینده مجلس حضور رییس مجلس در اجلاس مجامع پارلمانی این گروه در آفریقای جنوبی را این فرصت بسیار مناسبی عنوان کرد که هم با کشورهای آفریقایی که در این مجمع شرکت می کنند ارتباط برقرار کردیم و هم برای توسعه روابط پارلمانی تلاش شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها