در نطق پیش از دستور نشست علنی نوبت عصر؛

ذوالنوری: معنویت دینی رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود

کد خبر: 1247554

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عوامل فیزیکی رمز موفقیت ما نبود، بیان کرد: عوامل معنوی، روحی و معنویت دینی باعث پیروزی ما شد.

ذوالنوری: معنویت دینی رمز پیروزی ایران در جنگ تحمیلی بود

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 9 مهرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دشمن با دو هدف جنگ نابرابر، نامتقارن، و ناهمتراز را بر ما تحمیل کرد و هدف اول سقوط کامل نظام اسلامی بود؛ صدام در 26 شهریور ماه 1359 در جمع مسئولان و فرماندهانش قرارداد 975 الجزایر را پاره کرد، به زمین ریخت و لگد کرد و گفت من این قرارداد را برای همیشه مرده اعلام می‌کنم.

وی افزود: بانوی خبرنگاری از صدام پرسید قربان این قرارداد دو طرف داشت؛ یکی ایران و یکی عراق، وقتی شما یک جانبه آن را پاره کردید چه جوابی برای ایران دارید که صدام پاسخ داد جواب ایران را یک هفته دیگر در تهران خواهم داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: روزهای نخست جنگ در جبهه گیلانغرب تلویزیون عراق با صدام مصاحبه‌ کرد و پرسید عملیاتش موفق بوده یا ناموفق و پس از چند دقیقه صحبت به حالت تکبر از جلوی دوربین تلویزیون رد شد و تأکید کرد مابقی مصاحبه‌ام را در تهران انجام خواهم داد و ا ین هدف اول دشمن بود.

وی یادآور شد: هدف دوم دشمن تجزیه کامل ایران اسلامی با شعارهای قومی و تجزیه‌طلبانه بود و تمام استان‌های مرزی ما را با مشکل مواجه کردند و زمانی که بدن‌های مردم عرب و غیرعرب خوزستان زیر شنی‌های تانک‌های دشمن له می‌شد جبه التحریر خلق عرب جلوی صدام و نیروهای بعثی گاو و شتر سر می‌بریدند و هلهله و پایکوبی می‌کردند؛ جنوب شرق و جنوب خراسان، شرق را درگیر کردند و گنبد و ترکمن صحرا را به آشوب کشیدند و همچنین بحران را در استان‌های مرزی گسترش دادند و پان‌ترکیسم و خلق مسلمان را در شمال غرب ایجاد کردند.

حجت الاسلام ذوالنوری گفت: گروهک‌های ملحد و مزدوری مانند کومله، دمکرات، خبات، رزگاری، کردستان را ناامن کردند ؛ نظام سلطه با همه توان دشمن ما را تبدیل به قدرتی کرد که خودشان از آن وحشت داشتند و در جنگ دوم خلیج فارس پس از حمله صدام حسین به کویت تمام کشورهای استکباری در قالب متحدین برای شکستن شاخ این قدرت وارد خلیج فارس شدند.

وی یادآور شد: چه چیزی باعث شد که دشمن به اهداف خودش نرسد؛ جمهوری اسلامی که هر روز وعده می‌دادند که یک هفته و ماه دیگر ساقط خواهد شد امروز اعتراف و اقرار دارند که اگر صلح و ثبات، امنیت و آرامش در خاورمیانه و خلیج فارس حاکم شود جمهوری اسلامی باید یک طرف معادله قدرت باشد؛ امروز برای ایران‌هراسی به طور مرتب در بوق و کرنا می‌کنند که عراق، افغانستان، پاکستان، یمن، سوریه و لبنان ذیل نفوذ جمهوری اسلامی قرار دارند و از یک طرف هم می‌خواهند بگویند که جمهوری اسلامی منزوی است و رشدی نداشته است و در تضاد و پارادوکس گیر کرده‌اند و اگر این اظهارات را نکنند، نمی توانند ایران را نقطه توجه قرار داده و دیگران را از ایران بترسانند. اگر این را سخنان را بگویند، ابطال حرف هایی است که در مورد ضعف جمهوری اسلامی بیان می کنند. حال سوال این است که دشمن از حیث نیروی انسانی، تجهیزات و تسلیحات، امکانات مالی، اقتصادی، اطلاعاتی و تبلیغاتی و عملیات روانی بر ما برتری داشت، پس چه چیزی باعث شد که دشمن ما مضمحل و جمهوری اسلامی باقی بماند.

وی اظهار کرد: عوامل فیزیکی رمز موفقیت ما نبود، بلکه عوامل معنوی، روحی و معنویت دینی باعث پیروزی ما شد. امروز هم نظام سلطه در جنگ ترکیبی جدید برای از بین بردن سرمایه اجتماعی و تضعیف پایه های اعتقادی به جنگ عوامل ماندگاری و موفقیت ما آمده و رسالت ما سنگین است.

 تا مکتب جبهه خوب معنا نشود/ آن روحیه ها دوباره پیدا نشود/ یاران بجا مانده مواظب باشیم/ خون شهدا فرش ره ما نشود./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها