جیغ بی‌بی سی از خلع سلاح تجزیه طلب‌ها

کد خبر: 1247662

حوادث تلخ پاییز سال گذشته با وجود خسارات فراوان مادی و معنوی که به مردم و نظام اسلامی تحمیل کرد، یک فرصت استثنایی برای کشور ایجاد کرد تا پس از افشای ماهیت تجزیه‌طلبانه و ضد ملی گروهک‌های تروریستی در مرز‌های غربی کشور که سال‌هاست در شمال اقلیم کردستان عراق لانه کرده بودند، یکبار برای همیشه آنان را از این منطقه اخراج نماید. اما همزمانی این اخراج با هیاهوی تجزیه‌طلبی در بی‌بی‌سی و بقیه رسانه‌های لندنی، نشان داد که آن‌ها خود را رسانه مستقیم تروریست‌های تجزیه‌طلب می‌دانند!

جیغ بی‌بی سی از خلع سلاح تجزیه طلب‌ها

حضور گروهک‌های تجزیه‌طلب در امتداد مرز‌های غربی ایران و عراق در دهه‌های قبل به عنوان تهدیدی جدی علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بوده است، خصوصاً آنکه ارتباط این گروهک‌ها با رژیم صهیونیستی و امریکا آسیب‌های امنیتی زیادی به نقاط مرزی و کل کشور وارد کرده بود. بعد از سقوط صدام، فرصت مناسبی پدید آمد تا با حکومت مرکزی عراق توافقات امنیتی برای پاکسازی و از بین بردن این گروهک‌ها صورت گیرد. گروهک تروریستی منافقین پس از صدام عرصه را در عراق برای فعالیت‌های خرابکارانه علیه ایران تنگ دیدند و با ترک اردوگاه اشرف در بغداد به آلبانی کوچانده شدند، اما گروهک‌های کومله و دموکرات در مرز‌های غربی کشور ماندند و به تحرکات تروریستی خود ادامه دادند.

افکار عمومی به یاد دارند که در کوران حوادث سال گذشته، گروهک‌های تجزیه‌طلب، سلطنت‌طلب، منافقین در قالب جنگ احزاب، پیچیده‌ترین هجمه‌های تبلیغی و عملیات روانی را علیه ملت ایران تدارک دیدند. در این میان، اما گروهک تروریستی کومله و دموکرات به عنوان بازوی تسلیحاتی این گروهک‌ها نقش پررنگ‌تری ایفا کردند و در پوشش شعار دروغین زن، زندگی، آزادی، با پشتیبانی مالی امریکا و رژیم صهیونیستی، با گسیل تسلیحات نظامی به مرز‌ها و شهر‌های غربی کشور و بلکه برخی شهر‌های مرکزی، جنگ خیابانی به راه انداختند و خانواده‌های بسیاری را داغدار کردند. اگر تا پیش از این حوادث پاییز گذشته بسیاری از مردم خصوصاً جوانان تلقی درستی از اقدامات تروریستی گروهک‌های کومله و دموکرات در کردستان را نداشتند، تجربه پاییز ماهیت تجزیه طلبانه آن‌ها را برای نسل امروز هم برملا کرد. آن‌ها مانند دیگر گروهک‌های ضد اسلامی اگرچه با نقاب دروغین تکریم زنان و مطالبه آزادی پا به این معرکه نهاده بودند، اما پشت این دروغ ها، تجزیه ایران نهفته بود. چنانکه چندی پیش دبیرکل گروهک تروریستی کومله در نشست شورای مرکزی این گروهک که فایل صوتی آن افشا شد، با صراحت تمام هدف خود را تجزیه ایران عنوان کرد. همزمان ترسیم چهره‌ای استقلال‌خواهانه از تروریست‌ها در رسانه‌های لندنی، به روابط این دو معنای خاص بخشید.

توافق امنیتی تهران بغداد میخی بر تابوت تجزیه‌طلبان.

اما به رغم وحدت رسانه‌های لندن با تروریست‌ها، کار در فضای واقعی به گونه‌ای دیگر ادامه یافت. جمهوری اسلامی ایران پس از اقدامات تروریستی گروهک‌های مستقر در شمال اقلیم کردستان عراق، برای دفاع از تمامیت ارضی کشور، با حملات موشکی و توپخانه‌ای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مواضع این گروهک‌ها را چندین مرحله در هم کوبید. لیکن از آنجا که این گروهک‌ها در اقدامی بزدلانه، مقر‌های خود را به درون شهر‌ها و روستا‌های شمال اقلیم عراق منتقل کردند، جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌گناه، با توقف حملات موشکی، وارد مذاکره با دولت مرکزی و مسئولان اقلیم کردستان عراق شد که توافقنامه امنیتی میان دوکشور برای خلع سلاح و اخراج این گروهک‌ها از عراق حاصل این مذاکرات بود.

هشدار رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح

بیستم تیرماه گذشته بود که رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در همایش سالانه فرماندهان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مشهد، با یادآوری ضرب‌الاجل ایران به دولت عراق، هشدار داد: «اگر دولت عراق تا شهریورماه به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند و این‌ها مسلح باقی بمانند، عملیات علیه این گروهک‌ها را با شدت بیشتری تکرار می‌کنیم.

سرلشکر باقری با اظهار تأسف از اینکه «برخی کشور‌های همجوار درباره مسئولیت‌شان نسبت به مرز به درستی عمل نمی‌کنند» گفته بود: «در شمال عراق گروه‌های تجزیه‌طلب مسلح حضور دارند که ناامنی‌هایی را در مرز‌های ما ایجاد می‌کنند. تا شهریورماه که زمان تعهد دولت عراق است، صبر می‌کنیم و امیدواریم که دولت عراق به مسئولیتش عمل کند؛ اما اگر این زمان بگذرد و این‌ها مسلح باقی بمانند یا عملیاتی انجام دهند، قطعاً عملیات‌های ما علیه این گروه‌ها با شدت بیشتر تکرار خواهد شد.»

بعد‌ها و در شهریور ماه امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با اشاره به توافق ایران و عراق برای خلع سلاح و اخراج تروریست‌ها از اقلیم کردستان، گفت: ما هیچ تمدیدی نداریم، در موقع خود براساس توافقی که کردیم اقدام خواهیم کرد. پس از این مواضع قاطعانه بود که مسئولان اقلیم شمال عراق شهریور ماه به تهران آمدند و درباره چگونگی اجرای این توافقنامه با مسئولان و مقامات جمهوری اسلامی ایران مذاکره و تبادل نظر کردند.

«بافل طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، ۱۹ شهریور در رأس هیئتی بلند‌پایه به تهران آمد و با وزیر امورخارجه، رئیس مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران گفتگو کرد. اگرچه از جزئیات این ملاقات‌ها خبری منتشر نشد، اما سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه این سفر را با موعد ۲۸ شهریور ماه برای اجرای توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق به منظور خارج کردن تروریست‌ها از اقلیم کردستان عراق مرتبط ندانست و گفت: این سفر هیچ ارتباطی به این مورد و چانه زنی برای تمدید چنین موعدی ندارد. بااین حال همه شواهد نشان می‌داد که جمهوری اسلامی ایران در اجرای توافق امنیتی تهران و بغداد برای خلع سلاح و اخراج گروهک‌های تروریستی در شمال عراق بسیار جدی است و هرگز از این مطالبه بحق خود کوتاه نخواهد آمد.

آغاز روند خلع‌سلاح تجزیه‌طلب‌ها در اقلیم کردستان

با این حال ۲۲ شهریور ماه خبرگزاری تسنیم در گزارشی به نقل از یک منبع آگاه از آغاز روند جمع‌آوری مقر‌های این گروهک‌ها در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به‌گفته این منبع آگاه، قرار است کلیه پایگاه‌های گروهک‌های تروریستی شامل گروهک کومله، پاک، پژاک و حزب دموکرات کردستان در جدار مرز ایران و دیگر نقاط اقلیم کردستان عراق در نزدیکی ایران برچیده شود و این گروهک‌ها در یک اردوگاه در عمق خاک اقلیم شمال عراق ساماندهی شوند. این منبع آگاه به تسنیم گفته بود: پس از این مرحله، گروهک‌های تجزیه‌طلب به‌صورت کامل خلع‌سلاح خواهند شد و در غیر این صورت (اگر مقر‌های گروهک‌ها به‌درستی برچیده نشود یا برخی از آن‌ها از این اقدام خودداری کنند)، ما به وضعیت قبل از توافق بازمی‌گردیم و به وظیفه خود برای پاسداری از امنیت کشور عمل خواهیم کرد.

همزمان با این خلع سلاح به ناگهان برنامه‌سازی شبکه‌های لندنی به ویژه، بی‌بی‌سی و اینترنشنال در حمایت از تروریسم تجزیه‌طلب افزایش یافت.

مشاور امنیت ملی عراق در تهران

دیروز، اما «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق، که امضای او پای توافقنامه امنیتی تهران و بغداد برای خلع سلاح گروهک‌های تجزیه طلب است، به تهران آمد و با دکتر علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار با او درباره مسائل دوجانبه و نحوه اجرای کامل توافق نامه امنیتی میان دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با اشاره به اینکه توافق‌نامه امنیتی میان دو کشور تضمین کننده امنیت مرز‌های دو کشور و نقشه راه معقول و مناسبی برای حذف مؤلفه‌های ناامن کننده در دو کشور و منطقه است، بر اجرای دقیق و کامل این توافق نامه تأکید کرد.

احمدیان با بیان اینکه توافق‌نامه امنیتی میان دو کشور تضمین کننده امنیت مرز‌های دو کشور و نقشه راه معقول و مناسبی برای حذف مؤلفه‌های ناامن کننده در دو کشور و منطقه است، بر اجرای دقیق و کامل این توافق نامه تأکید کرد. قاسم الاعرجی دبیر شورای امنیت ملی عراق نیز در این دیدار بر عزم دولت و نهاد امنیت ملی عراق برای اجرای توافق نامه امنیتی دو کشور تأکید کرد و گفت: از هر فرصتی برای توسعه و تعمیق روابط تهران - بغداد استقبال و استفاده خواهیم کرد.

جیغ بی‌بی سی از خلع سلاح تجزیه طلب‌ها

اگرچه شواهد موجود از همکاری دولت عراق برای اجرایی شدن توافقنامه امنیتی بغداد حکایت دارد و خلع سلاح و عقب راندن نیرو‌های تجزیه طلب تا عمق ۴۰کیلومتری از مرز‌های ایران در عراق و تجمیع آن‌ها در اردوگاه‌ها، اتفاق افتاده و نقش دولت محمد السودانی در این زمینه قابل تقدیر است، اما باید خلع سلاح تمامی نیرو‌های غیر رسمی و گروهک‌ها به نحوی انجام شود که آن‌ها حتی توان دسترسی به سلاح‌های سبک هم نداشته باشند. جیغ بنفش بی‌بی سی این روز‌ها که احتیاط و محافظه کاری همیشگی را کنار نهاده و با صراحت از لزوم تجزیه ایران می‌گوید، نشان از آن دارد که عرصه بر نیرو‌های میدانی آن‌ها که همان گروهک‌های تجزیه‌طلب‌اند، تنگ شده است، لذا با این تبلیغات رسانه‌ای می‌کوشند به آن‌ها روحیه تزریق کنند و تنفس مصنوعی بدهند، اما دیگر دیر شده و آن‌ها نفس‌های آخر را می‌کشند. گویی سرنوشت منافقین برای این وطن فروشان هم درحال تکرار شدن است.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها