وحشت صهیونیست ها از رزمایش «مژده پیروزی»

کد خبر: 1248027

در حالی که اعتراضات هفتگی شهرک نشینان علیه کودتای قضایی بنیامین نتانیاهو و عملکرد کابینه افراطی او همچنان ادامه دارد و مقامات صهیونیست نیز نسبت به آینده این رژیم احساس نگرانی دارند و حتی از فروپاشی درونی سخن می‌گویند، گروه‌های مقاومت فلسطینی رزمایش نظامی هجومی را در نوار غزه آغاز کرده‌اند.

وحشت صهیونیست ها از رزمایش «مژده پیروزی»

در این باره خبرگزاری فلسطین الیوم به نقل از یک مسئول ارشد نظامی در گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که از دیروز سه‌شنبه، رزمایش این گردان‌ها با نام رزمایش «مژده پیروزی» در مناطق آزاد شده فلسطینی در نوار غزه و همزمان با سی‌وششمین سالروز تشکیل جنبش جهاد اسلامی فلسطین آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، این منبع نظامی به فلسطین الیوم گفته است: «رزمایش جهاد اسلامی در نوار غزه رویکردی هجومی داشته و دربردارنده پیام‌های مهمی از منظر تاکتیک نظامی گردان‌های سرایا القدس بوده که قرار است طی آن برخی پایگاه‌های نظامی مهم رژیم صهیونیستی از جمله زکیم، ایرز، دوغیت و سایت ارسال شماره ۱۶ به شکل فرضی هدف قرار بگیرند.»

منبع یاد شده تأکید کرده است، این مانور را «گردان فرماندهان شهید» که شامل افرادی از نیروهای ویژه سرایا القدس هستند، اجرا خواهد کرد و طی آن یک حمله فرضی با هدف انهدام پایگاه‌های نظامی با کنترل بر پایگاه‌های نظامی یاد شده و مراکز فرماندهی و کنترل آنها انجام می‌شود. وارد آوردن حداکثر خسارات مالی و تلفات انسانی ممکن به دشمن در پایگاه‌ها، به اسارت درآوردن سربازان رژیم صهیونیستی و تقویت جبهه داخلی مقاومت از اهداف اصلی این حمله فرضی است. منبع مذکور تأکید کرد که این رزمایش پیام‌های متعددی دارد که مهم‌ترین آنها آمادگی مستمر و بدون توقف گردان‌های سرایا القدس در تمامی زمینه‌ها و میدان‌ها است، همچنین از دیگر پیام‌های آن تغییر از وضعیت دفاعی به هجومی است.

به باور کارشناسان و ناظران امر از زمان روی کار آمدن بنیامین نتانیاهو و کابینه افراطی او، توان موشکی، نظامی و دفاعی گروه‌های فلسطینی بشدت افزایش و به دنبالش رزمایش‌های موشکی در نوار غزه شدت و وسعت بیشتری پیدا کرده است. تحلیلگران امر تأکید دارند که افزایش توان موشکی و گسترش ظرفیت‌های نظامی مقاومت فلسطین از جمله در حوزه تولید و آزمایش انواع موشک با هدف بازدارندگی و مقابله به مثل با حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی و هدف قراردادن شهروندان و تأسیسات فلسطینی انجام می‌شود.

واکنش صهیونیست‌ها

در پی انجام مانور نظامی جهاد اسلامی در نوار غزه، ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) اعلام کرد که به دنبال شلیک موشک‌هایی از نوار غزه به سمت دریا، آژیرهای هشدار در منطقه غلاف به صدا درآمدند. این ارتش گزارش داد که هیچ یک از موشک‌های شلیک شده از نوار غزه در داخل اراضی اشغالی سقوط نکرده است. رادیوی رژیم صهیونیستی هم دیروز سه‌شنبه اعلام کرد که تمامی راکت‌ها از مناطق مجاور شهرک‌های غلاف شلیک شدند و گمان می‌رود یکی از آنها در مقابل سواحل «زیکیم» در دریا سقوط کرده است.

در همین حال جانشین سابق رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم بازدارندگی در برابر ایران، حزب الله، نوار غزه و کرانه باختری را از دست داده است. بنابر گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ژنرال دان هرئیل اظهار داشت: «با این حال خطری بزرگ‌تر پیش روی اسرائیل قرار دارد و آن کابینه تندرو و قلدر بنیامین نتانیاهو است.» به گزارش روزنامه عبری زبان معاریو، ژنرال هرئیل خاطر نشان کرده است: «40 سال از عمر خود را صرف خدمت به اسرائیل در عرصه‌های نظامی و سیاسی کردم و سه سال هم مدیر کل وزارت جنگ بودم، اما امنیت داخلی هیچ‌گاه به اندازه امروز در معرض خطر نبوده است.»

این ژنرال رژیم صهیونیستی تصریح کرده است: «جدای از اینکه تل‌آویو بازدارندگی در برابر غزه را از دست داده، در کرانه باختری نیز عملیات‌های مقاومتی روز به روز در حال افزایش است و حزب‌الله هم بدون هرگونه ترس و هراسی به تهدید این رژیم مبادرت می‌کند. اما کابینه تندرو کنونی تمامی اصول و مبانی را زیر پا گذاشته و موجب تجزیه و نابودی ارتش شده و این بزرگ‌ترین خطر برای اسرائیل است. علاوه بر این اقدامات بنیامین نتانیاهو موجب تضعیف دیوان عالی اسرائیل و ضربه زدن به نیروهای ذخیره ارتش و کاهش قدرت عملیاتی آن و عدم آمادگی نیروها شده است.»

نابودی از درون

 جانشین سابق رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در حالی از نابودی توان بازدارندگی این رژیم در برابر ایران، حزب الله، نوار غزه و کرانه باختری سخن می‌گوید که نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز اذعان به نابودی از درون دارد و اعلام کرد که رهبران کنونی این رژیم کور هستند، همان‌طور که در آستانه جنگ ۱۹۷۳ کور بودند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، ایهود باراک، در سخنانی تأکید کرده است: «تل آویو با چالش‌های داخلی مربوط به موجودیت خود مواجه است که کمتر از چالش‌های خارجی نیست، لذا اسرائیل از داخل در حال ویرانی و نابودی است.»

باراک سراغی هم از عادی‌سازی روابط با عربستان گفت و بیان داشت که اگر چه این عادی‌سازی به عنوان سرآغازی برای به رسمیت شناختن «اسرائیل» توسط کشورهای اسلامی دیگر، برای تل آویو مهم است و به منزله یک فرصت اقتصادی بسیار مهم خواهد بود، اما راه آن پیچیده است و هیچ‌گونه تضمینی برای دستیابی به آن وجود ندارد.

ایهود باراک همچنین اعلام کرد که نسبت به توانایی دولت فعلی بنیامین نتانیاهو برای برآورده کردن کمتر آنچه که سعودی‌ها و امریکایی‌ها در مورد مسأله فلسطین می‌خواهند، تردید دارد. نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی همچنین تصریح کرد که «این یک شوخی تاریخی محسوب می‌شود؛ زمانی که روند عادی‌سازی روابط با عربستان به بلوغ رسیده در عین حال یک دولت غیرطبیعی در اسرائیل وجود دارد.»

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها