سخنگوی دولت: دولت با تخلفات در نظام بانکی به صورت جدی برخورد می‌کند

کد خبر: 1248368

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت، حل بحران تنش‌های آبی در سراسر کشور از جمله استان اصفهان را در اولویت خود قرار داده و به عنوان یک مسئله ملی به آن می‌نگرد.

سخنگوی دولت: دولت با تخلفات در نظام بانکی به صورت جدی برخورد می‌کند

سخنگوی دولت گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت، حل بحران تنش‌های آبی در سراسر کشور از جمله استان اصفهان را در اولویت خود قرار داده و به عنوان یک مسئله ملی به آن می‌نگرد.

علی بهادری جهرمی شامگاه پنجشنبه در جمع نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از توصیه‌های رئیس جمهور در زمان اعلام مأموریت سخنگویی دولت به بنده سخنگوی مردم بودن در هیئت دولت بود، اظهار داشت: از این رو همواره سعی داشته در جلسات مردمی و اقشار مختلف حضور یافته و شنونده اظهارات و مطالبات آنها باشم و در مواردی که به کلیت دولت مرتبط باشد، آن را در جلسه هیأت دولت عرض می‌کنم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال دانشجویان و در خصوص پیگیری‌های دولت در حوزه فرونشست در اصفهان افزود: تنش‌های آبی در کشورما محدود به استان اصفهان نیست و این موضوع در سطح جهان نیز به عنوان یک چالش فراگیر وجود دارد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت، حل بحران تنش‌های آبی در سراسر کشور از جمله استان اصفهان را در اولویت خود قرار داده و به عنوان یک مسئله ملی به آن می‌نگرد.

عدم اولویت دهی به بحران آب در دولت قبل

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی دولت قبل یکی از مسئولان ارشد این دولت نامه‌ای به دفتر رئیس جمهور وقت برای درخواست تخصیص اعتبار برای حل بحران‌های آبی می‌نویسد که با این پاسخ که منابعی وجود ندارد، مواجه می‌شود، ادامه داد: این نشان‌دهنده عدم اولویت‌دهی به حل تنش‌های آبی در دولت قبل است.

بهادری جهرمی در خصوص اقدامات متعدد دولت سیزدهم برای حل تنش‌های آبی در کشور ابراز داشت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به نقاط مرکزی کشور از جمله اقدامات است که شخص معاون اول رئیس جمهور به صورت ماهیانه جلسات پیگیری آن را با حضور مسئولان مربوطه برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر اقداماتی که باید دولت انجام دهد، از تمامی مردم به ویژه کشاورزان عزیز تقاضا می‌شود که در راستای صرفه‌جویی آب همکاری داشته باشند، افزود: به عنوان مثال اگر کشاورزان عزیز از روش آبدهی زیر سطحی استفاده کنند، تا سه‌چهارم در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود. دولت نیز تا ۸۵ درصد تسهیلات برای این کار در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالات دانشجویان در حوزه حل مشکلات نظام بانکی نیز افزود: نظام بانکی ما در کنار خدمات و مزایایی که داشته است اما با اعطای تسهیلات بدون پشتوانه و خلق پول، یکی از مقصران اصلی ایجاد تورم در سال‌های اخیر است.

وی ادامه داد: علی رغم سختگیری در اعطای وام‌های تکلیفی مانند وام ازدواج، در اعطای وام‌های کلان بعضاً تضمین کافی گرفته نشده که استرداد این منابع را امروز سخت کرده است. همچنین نظام بانکی نقش مؤثری در هدایت‌گری منابع‌اش به تولید ایفا نکرده است.

دولت با تخلفات در نظام بانکی به صورت جدی برخورد می‌کند

بهادری جهرمی اضافه کرد: دولت با تخلفات در نظام بانکی به صورت جدی برخورد می‌کند و در سند تحول دولت نیز اصلاح نظام بانکی یکی از برنامه‌های مهم دولت است؛ در عمل نیز بانک مرکزی دولت سیزدهم برای حل ناترازی نظام بانکی، برای هر بانک اعم از دولتی و خصوصی مورد به مورد برنامه اصلاحی ارائه کرده است تا مشکل ناترازی مرتفع شود.

وی افزود: با این روش درحالی که رشد اقتصادی کشور از تقریباً صفر به ۶ درصد رسیده، نرخ رشد نقدینگی از ۴۰ درصد در زمان شروع به کار دولت، به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی دولت تأمین زنجیره‌ای برای اطمینان از هدایت نقدینگی به سمت تولید را از دیگر اقدامات دولت برای مدیریت درست نظام بانکی اعلام کرد و گفت: با این روش مصرف وام اعطایی مشخص می‌شود و مراحل مختلف تولید از آن بهره می‌گیرند. در ضمن این‌ها، با بانک‌ها و مؤسسات مالی متخلف نیز برخورد می‌شود که یک مورد از آن رسانه‌ای شد و موارد دیگری نیز وجود دارد.

بهادری جهرمی در خصوص حمایت دولت از سینمای جوان نیز ادامه داد: در این زمینه دولت شرکت‌های دولتی را موظف کرده که از محل منابع فرهنگی و از مصارف اجتماعی خود ۱۸۰ میلیارد تومان برای حمایت از سینماگران جوان اختصاص دهند.

وی افزود: این اعتبار بین استان‌های کشور توزیع خواهد شد تا از تولیدات سینمایی هنرمندان جوان حمایت خوبی صورت گیرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها