پادوهای لندنی، نگران کارفرما

کد خبر: 1248911

پس از عملیات برق‌آسای «طوفان الاقصی» در سرزمین‌های اشغالی که توسط گروه‌های مقاومت فلسطین رخ داد، رسانه‌های جریان ضدانقلاب، ابتدا در بهت و شوک سنگینی فرو رفته و تا چند ساعت کاملاً گیج بودند؛ پس از چند ساعت سعی کردند به یک هماهنگی نسبی و وحدت رویه برسند.

پادوهای لندنی، نگران کارفرما

رسانه‌های ضدایرانی تلاش کردند این عملیات را به عنوان «تله اسرائیل برای حماس» بازنمایی کنند تا کمی از فشار این ضربه حیثیتی کم کنند. هرچند در همان هنگام نیز کاربران نسبت به متناقض بودن این انگاره واکنش نشان دادند. تروریستی خواندن این عملیات، عزاداری برای شهرک‌نشینان اشغالگر و مظلوم‌نمایی، رویکرد دیگر این رسانه‌ها بود که با هدف انحراف افکار عمومی و فراموشی جنایات هشتاد ساله دولت صهیونیستی در کشتار مردم بی‌دفاع، اشغال، ترور و هویت‌زدایی از قدس صورت گرفت. شبکه رسانه‌ای وابسته به گروهک منافقین نیز به تبع مقامات اسرائیل سعی کردند این عملیات را به ایران نسبت داده و خواهان حمله نظامی رژیم صهیونیستی به ایران شوند.

 اعتراف به شکست

با وجود این، میزان توفیق عملیات آن قدر بالا بود که شبکه‌های فارسی‌زبان وابسته به رژیم صهیونیستی و دولت‌های متخاصم، ناگزیر از اعتراف به شکست اطلاعاتی و نظامی اسرائیل شدند. نفیسه کوهنورد خبرنگار منطقه‌ای شبکه دولتی بی‌بی‌سی فارسی با اذعان به پیچیدگی و توان عملیاتی بالای نیروهای مقاومت در گزارشی تصویری گفت: «عملیاتی که در نزدیکی مرز غزه در جریان است، به معنای واقعی کلمه شکست دیوار دفاعی و اطلاعاتی اسرائیل بود. تصویر اسارت شهرک‌نشین‌ها تصویری نیست که به‌راحتی از اذهان مردم جهان و اسرائیلی‌ها پاک شود.»

کارشناس مدعو بی‌بی‌سی در بخش خبری این شبکه نیز ناتوانی دستگاه اطلاعاتی صهیونیست‌ها از پیش‌بینی عملیات حماس را خجالت‌آور خواند.

اما شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال که اخیراً با راهبری موساد مدیریت می‌شود و در سرزمین‌های اشغالی دارای دفتر و خبرنگار مستقل است، روز عملیات را به نقل از صهیونیست‌ها «شنبه سیاه» خواند. بابک اسحاقی خبرنگار ایران اینترنشنال با اشاره به حمله ترکیبی (دریایی، زمینی و هوایی) حماس و پرتاب هزاران موشک به سوی اشغالگران گفت: «این عملیات در کمال ناباوری رخ داد و هیچ‌گاه اسرائیلی‌ها فکر نمی‌کردند روزی نیروهای حماس از راه دریا و زمین وارد خاک اسرائیل شوند.»

کارشناس این شبکه تروریستی- صهیونیستی نیز در اظهاراتی با اذعان به موفقیت حماس در از بین بردن قدرت بازدارندگی رژیم صهیونیستی مدعی شد، این عملیات که همزمان با جشن «یوم کیپور» و صحبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای مبنی بر شکست قمار عادی‌سازی رابطه با اسرائیل صورت گرفت، ضرب شست مقاومت برای نشان دادن عدم موفقیت عادی‌سازی بود.»

 

اعلام همدردی پهلوی با اسرائیلی‌ها

از میان چهره‌های معاند خارج‌نشین نیز افرادی مانند مصی علینژاد و رضا پهلوی عملیات حماس را محکوم و با صهیونیست‌ها ابراز همدردی کردند. اما نگرانی از موفقیت عملیات حماس محدود به رسانه‌ها و چهره‌های ضدانقلاب خارج‌نشین نشده و دامنه آن تا داخل کشور نیز امتداد داشت و برخی رسانه‌ها و شخصیت‌های رادیکال جناح اصلاح‌طلب از جمله صادق زیباکلام واکنش‌های «اسرائیل‌پسند» نسبت به این رخداد نشان دادند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها