منظور: آب شرب مردم را باید با هر روش و شیوه‌ای تامین کنیم

کد خبر: 1248931

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: از نگاه ما باید انتقال آب بین حوضه‌ای صرفا برای تامین آب شرب صورت گیرد و تامین آب صنعت از روش‌های غیرمتعارف مانند استفاده از پساب یا آب شیرین‌کن‌ها صورت گیرد.

منظور: آب شرب مردم را باید با هر روش و شیوه‌ای تامین کنیم

داوود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه که به انتقال آب بین حوضه‌ای مربوط می شد، بیان کرد: اکنون همه کشور دچار محدودیت‌های تامین آب است و از نگاه ما تامین آب شرب اولویت اصلی است و باید آب شرب را با هر روش و شیوه ای برای مردم تامین کنیم. یا از طریق انتقال بین حوضه‌ای یا از طریق آب شیرین‌کن‌ها یا از طریق منابع آب‌های ژرف.

وی در ادامه اظهار کرد: اما در حوزه صنعت نگاه ما این است که به جای انتقال آب بین حوضه‌ای باید به سراغ روش تامین آب از طریق منابع غیرمتعارف یعنی با استفاده از روش پساب یا آب شیرین‌کن‌ها یا انتقال آب از دریا رفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: اکنون طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای با هر منطقی که از قبل شروع شده ادامه می‌یابد و باید تکمیل شود اما درخواست ما این است که پس از تصویب برنامه هفتم انتقال آب‌های بین حوضه‌ای صرفا برای آب شرب باشد و تامین آب صنعت از طریق روش تامین آب غیرمتعارف انجام شود تا توزیع عادلانه آب بین تمام استان‌ها محقق گردد.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها