محمدباقر قالیباف در صحن علنی مجلس:

باید تدبیری برای بهینه‌سازی نحوه مصرف سوخت داشته باشیم / ۲.۵ برابر کشورهای صنعتی بنزین مصرف می‌کنیم

کد خبر: 1248940

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید در مجلس شورای اسلامی تدبیری برای بهینه سازی نحوه مصرف سوخت داشته باشیم، همین الان هم رشد پنج تا شش درصدی در مصرف داریم به طوری که حتی ۲.۵ برابر کشورهای صنعتی بنزین مصرف می‌کنیم.

باید تدبیری برای بهینه‌سازی نحوه مصرف سوخت داشته باشیم / ۲.۵ برابر کشورهای صنعتی بنزین مصرف می‌کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در مجلس تدبیری کنیم تا نحوه مصرف سوخت بهینه سازی شود. رشد ۵ الی ۶ درصدی در مصرف داریم اما تولیدمان یک الی ۲ درصد است و در مصرف ۴ برابر و در حداقل استانداردها نیز ۲.۵ برابر استاندارد کشورهای دیگری که صنعتی هم نیستند مصرف بنزین داریم لذا باید جلوی بد مصرف کردن را گرفت.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، 17 مهرماه) مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر محمد باقری، گفت: این موضوعی که مطرح شده بسیار مهم است و اعلام کردند که این جداول رویایی تنظیم شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: عددی را در اینجا اعلام می کنم که باید به آن توجه کرد، گفته شده است که در پایان برنامه در تولید بنزین به 129 میلیون لیتر در روز برسیم اما همین الان 137 میلیون لیتر در روز مصرف بنزین داریم که اگر بخواهیم رشد را تا پایان برنامه هم در نظر بگیریم این جدول کمتر از مصرف روزانه است.

وی بیان کرد: به این نکته باید توجه کرد که ما باید در مجلس تدبیری کنیم تا نحوه مصرف سوخت بهینه سازی شود. رشد 5 الی 6 درصدی در مصرف داریم اما تولیدمان یک الی 2 درصد است و در مصرف 4 برابر و در حداقل استانداردها نیز 2.5 برابر استاندارد کشورهای دیگری که صنعتی هم نیستند مصرف بنزین داریم لذا باید جلوی بد مصرف کردن را گرفت و باید به این نکته مهم دقت کرد. ما در فصل انرژی نکات مهم، جدی و اساسی داریم. مصرف بنزین ما نسبت به تولیدمان جلوتر است./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها