پخش مستند سفر رئیس مجلس به آفریقای جنوبی امشب از شبکه ۳ سیما

کد خبر: 1248966

«بریکس، فرصتی برای مقابله با آپارتاید اقتصادی» مستند سفر رئیس مجلس و هیئت پارلمانی ایران به کشور آفریقای جنوبی امشب حوالی ساعت ۱۹ از شبکه ۳ سیما پخش می‌شود.

پخش مستند سفر رئیس مجلس به آفریقای جنوبی امشب از شبکه ۳ سیما

 مستند «بریکس، فرصتی برای مقابله با آپارتاید اقتصادی» با موضوع سفر دکترمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و هیئت پارلمانی ایران به کشور آفریقای جنوبی برای شرکت در نهمین دوره مجمع پارلمانی گروه بریکس امشب حوالی ساعت  19 ‌روی آنتن شبکه سه سیما می رود.

هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران از 4 تا 7 مهر ماه برای شرکت در نهمین دوره مجمع پارلمانی گروه بریکس که در شهر ژوهانسبورگ پایتخت اقتصادی آفریقای جنوبی برگزار شد، عازم این کشور شدند که رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن سخنرانی در مجمع پارلمانی بریکس، در دیدارهای دوجانبه با همتایان خود از مجالس کشورهای مختلف پیرامون اهمیت توسعه روابط تجاری دو جانبه و استفاده از ظرفیت اقتصادی و ژئوپلیتیکی ایران اسلامی در بریکس گفت‌وگو و رایزنی کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با حضور در مرکز اسلامی شهر ژوهانسبورگ با شیعیان پایتخت آفریقای جنوبی دیدار کرد که در این مستند به بخش‌های مختلف این سفر نگاه شده است.

این مستند همچنین به ظرفیت‌های گروه بریکس که با حضور قدرت‌های نوظهور اقتصادی ایجاد شده برای تغییر مناسبات اقتصادی جهان و به چالش کشیدن سیطره نظم مسلط فعلی و نیز مزایای عضویت جمهوری اسلامی ایران در این گروه بین المللی جهت بهبود اقتصاد کشور و دور کردن سایه تحریم‌ها و همچنین مزیت متقابل حضور ایران برای کشورهای عضو به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی خاص کشورمان پرداخته است.

در این سفر علیرضا سلیمی، علی کریمی فیروزجایی، مهرداد گودرزوند چگینی و محمد آشوری تازیانی اعضای هیئت‌ پارلمانی ایران در  مجمع پارلمانی گروه بریکس بودند که با حضور در کمیته‌های مختلف این گروه بین المللی موضوعات متعددی را پیرامون تقویت روابط دوجانبه پارلمانی ایران و بهره‌مندی از چند جانبه‌گرایی و دیپلماسی پارلمانی برای تعمیق بریکس مورد پیگیری قرار دادند. /خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها