ترابی در گفتگو با «فردا»:

رژیم صهیونیستی از طولانی شدن جنگ ضرر می کند

کد خبر: 1249117

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: اگر جنگ حماس و رژیم صهیونیستی یک هفته تا 10 بیشتر طول بکشد، اسرائیل قطعا ضربات خیلی سنگینی را خواهد خورد.

رژیم صهیونیستی از طولانی شدن جنگ ضرر می کند

گروه سیاسی فردا: جنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی وارد چهارمین روز خود شده است. تحلیل های مختلفی از لحاظ مدت و وسعت این جنگ مطرح می شود.

ناصر ترابی در گفتگو با خبرنگار «فردا» درباره آینده جنگ حماس و رژیم صهیونیستی گفت: شواهد و قرائن کنونی نشان می دهد که این جنگ در محدوده سرزمین های اشغالی باقی می ماند. البته باقی ماندن جنگ در این محدوده جغرافیایی بستگی به یکسری شرایط دارد. مهمترین مولفه خوی وحشیگری اسرائیلی ها است که انتها ندارد و اگر شرایط از این لحاظ حادتر شود، چه بسا حزب الله و سایر گروه های مقاومت نیز وارد این جنگ شوند.

وی با اشاره به سناریوهای محتمل بر جنگ حماس و رژیم صهیونیستی افزود: محتمل ترین سناریو آن است که سازمان ملل یا کشورهای واسطه ای بین دو طرف میانجگری کنند تا یک توازنی حاصل شود. سناریوی دوم آن است که اسرائیل یکطرفه کوتاه بیاید و سناریوی سوم آن است که حماس کوتاه بیاید که سناریوهای دوم و سوم با شرایط کنونی بعید به نظر می رسند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: اگر هیچ کدام از سناریوهای مذکور عملیاتی نشدند باید دید فرسایشی شدن جنگ به نفع کدام طرف می شود. هر دو طرف می توانند از فرسایشی شدن جنگ متضرر شوند یا این مسئله به نفع شان تمام شود. در وضعیتی که جنگ حالت چریکی و شهری دارد حماس دست بالا را خواهد داشت چون مثلا با یک تک تیرانداز می تواند یک یگان را زمین گیر کند.

ترابی افزود: اگر جنگ حماس و رژیم صهیونیستی یک هفته تا 10 بیشتر طول بکشد، اسرائیل قطعا ضربات خیلی سنگینی را خواهد خورد بنابراین اگر اتفاق خاص دیگری نیفتد، احتمال آنکه تا یک هفته آینده دو طرف روی آتش بس توافق کنند وجود دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها