پنتاگون: شواهدی درباره دخالت ایران در حمله حماس وجود ندارد

کد خبر: 1249593

وزیر دفاع ایالات متحده گفته که هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم جمهوری اسلامی ایران در حمله حماس به رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

پنتاگون: شواهدی درباره دخالت ایران در حمله حماس وجود ندارد

«لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز ۱۰ اکتبر، سه‌شنبه ۱۸ مهرماه تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی به دست نیاورده است.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شده بود که جمهوری اسلامی ایران به حماس در حمله موشکی علیه رژیم صهیونیستی کمک کرده است و هفته گذشته، در جریان نشستی در بیروت، حمله به مواضع رژیم صهیونیستی را تأیید کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، لوید آستین در این خصوص تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران از حماس که از روز شنبه حملات زمینی، هوایی و دریایی را از غزه علیه مواضع رژیم صهیونیستی انجام داده است، حمایت می‌کند.

با این‌حال وی ادامه داد: «اما در این مورد خاص، ما هیچ شواهدی مبنی بر دخالت مستقیم ایران در برنامه‌ریزی یا اجرای این حمله در اختیار نداریم».

پیش از این نیز، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا نیز در جمع خبرنگاران، مداخله ایران در حمله حماس را رد کرده بود.

وی در این خصوص گفت: «تجربه ما در این موضوعات به ما می‌گوید که برای گونه نتیجه‌گیری نهایی درباره این موضوع زود است».

میلر ادامه داد: «ما در حال بررسی اطلاعات بیشتر در هفته‌ها و روزهای آتی هستیم تا افکار خود را در این خصوص شکل دهیم و ببینیم که آیا حداقل کسی در سیستم ایران وجود دارد که درک روشن‌تری از آنچه که رخ داده، داشته باشد یا اینکه در جنبه‌هایی از این برنامه‌ریزی (حمله حماس) سهمی داشته یا خیر».

آستین ادامه داد که رژیم صهیونیستی پس از حمله اولیه حماس، «سخت تلاش کرد و تا حدودی اوضاع را ثبات بخشید» و مجدداً امنیت «انتهای جنوبی کشور که حماس به آن نفوذ کرده بود را تأمین کرد».

رئیس پنتاگون ادامه داد: «تمرکز من بر اطمینان یافتن از این است که ما می‌توانیم هر آن‌چه را که می‌توانیم به سرعت انجام دهیم تا از اسرائیل در دفاع از قلمرو مستقل خود حمایت کنیم».

از طرف دیگر، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز بار دیگر تصریح کرد که واشنگتن شواهدی مبنی بر مشارکت ایران در عملیات حماس علیه رژیم صهیونیستی در اختیار ندارد و گفت: «ما تأییدیه‌ای از ارتباط ایران به حملات حماس علیه اسرائیل نداریم.»

به گزارش فارس، ایالات متحده آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای حمایت از رژیم صهیونیستی در مقابل نیروهای مقاومت حماس، یک ناو هواپیمابر و دیگر کشتی‌های جنگی را به شرق مدیترانه اعزام کرده است و همچنین کمک‌های دیگری از جمله اشتراک‌گذاری اطلاعات با رژیم صهیونیستی ارائه کرده است.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها