مصری: انتخابات ما وابسته به مردم است

کد خبر: 1249625

عضو حزب موتلفه گفت: انتخابات ما وابسته به مردم است و نکته مهم دیگر آن است که احزاب باید فعال باشند اما احزاب در کشور ما به خوبی فعالیت نمی‌کنند.

مصری: انتخابات ما وابسته به مردم است

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در اجلاس سراسری حزب موتلفه اسلامی با موضوع انتخابات مجلس دوازدهم و با شعار مجلس تحولی تکاملی صبح امروز (پنج شنبه ۲۰ مهر) گفت: بپذیریم که ما ابزار این نوع دموکراسی را در کشور نداریم، چون خود انتخابات و انتخاب شدن چه جمهوریت باشد و چه مجلس قبل از آن یک ابزاری می‌خواهد و ما باید آن را داشته باشیم.

وی افزود: در دنیا وقتی این کار را می‌کنند از ابزار احزاب استفاده می‌کنند اما در کشور ما آن ابزار یعنی احزاب را به خوبی نداریم.

این نماینده مجلس گفت: انتخابات ما وابسته به مردم است اگر مردم به کسی علاقه پیدا کنند، رأی می‌دهند و اگر علاقه پیدا نکنند رأی نمی‌دهد.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما سه عنصر لازم داریم یکی اینکه کسی که می‌آید چه ایدئولوژی دارد، دو چه برنامه‌ای دارد و سوم نیروی انسانی است یعنی اگر بر اساس برنامه‌ای وارد می‌شود آیا کادری دارد که بتواند برنامه‌هایش را عملی کند.

وی تاکید کرد: در خصوص مجلس، ما وقتی می‌خواهیم در انتخابات شرکت داریم دو هدف داریم؛ یکی می‌توانیم مستقل حضور پیدا کنیم و کرسی بگیریم و دوم نمی‌توانیم و یاری و کمک می‌خواهیم.

مصری اذعان داشت: برای این باید از قبل برنامه‌های دقیقی داشته باشیم. زمانی که توان خودمان کم است می‌رویم به طرف ائتلاف و وارد مجلس می‌شویم. وقتی وارد مجلس می‌شویم همان کسانی که با هم ائتلاف کردند، با هم وارد دعوا می‌شوند.

وی گفت: احزاب باید داشته‌های خود را بررسی کنند و ما باید تکلیف خود را به درستی انجام دهیم.

نایب رئیس مجلس اذعان داشت: آنچه در مجلس ما اتفاق می‌افتد، روند نامناسبی است چون هر نماینده یک رأی دارد. اما یک سنت بدی ایجاد شده که مدام در حال تصویب قوانین هستیم ما بیش از حد قوانین داریم.

مصری در ادامه تاکید کرد: مملکت نباید پر از قانون باشد و فرار از قانون برای مردم عادی شود. باید گفت میل به اجرای قانون از بین رفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدوارم مجلسی روی کار بیاید که قوانین را محدود کند و قوانین جدیدی که نیاز است را وضع کند. هم اکنون در برخی کشورها با محدود یا حذف کردن یک قانون، قانونی جدید وضع می‌کنند اما ما آنقدر قانون داریم که یک وزیر باید ۱۰ سال وقت بگذارد تا همه قوانین مورد نیاز را مطالعه کند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها