رایزنی امیرعبداللهیان با همتای لبنانی در بیروت

کد خبر: 1249802

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌هایش با مقامات لبنان با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی دیدار کرد.

 رایزنی امیرعبداللهیان با همتای لبنانی در بیروت

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در مقصد دوم سفرش به منطقه در بیروت حضور دارد پیش از ظهر امروز (جمعه) ۲۱ مهر ماه با عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر به منظور رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات کنونی در فلسطین و نوار غزه صورت گرفته است.

وی پیش از این با نجیب میقاتی نخست وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار کرده بود.

وزیر خارجه بامداد امروز در بدو‌ ورود به بیروت در جمع خبرنگاران گفت: امروز در بیروت هستیم تا با صدای بلند اعلام کنیم که کشورهای اسلامی،‌ مردم و دولت‌های اسلامی تداوم جنایات جنگی علیه مردم غزه و فلسطین را تحمل نخواهند کرد.

امیرعبداللهیان ادامه داد: آواره کردن ده‌ها هزار فلسطینی در دو سه روز گذشته، تداوم جنایات جنگی و قطع آب و برق و غذا و دارو به روی ساکنان غزه یک جنایت جنگی سازمان یافته از سوی رژیم جعلی اسرائیل است.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی همچنین اظهار داشت: طبعا ادامه جنایات جنگی علیه فلسطین و غزه با واکنش هایی در دیگر کشورها در منطقه مواجه خواهد بود که رژیم صهیونیستی و حامیان آن مسؤول هر گونه عواقب آن خواهند بود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: ما امروز در ادامه مشورت با مقامات عالیرتبه عراق، روز جمعه در بیروت با دولتمردان و مقامات سیاسی لبنان در خصوص وضعیت موجود در غزه، تداوم جنایات جنگی و مشورت‌های مورد نیاز در سطح جهان اسلام و منطقه گفت‌وگو و رایزنی خواهیم داشت.

مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا، محمد علی بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج فارس، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه و علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

این ششمین سفر امیرعبداللهیان به لبنان پس از تصدی وزارت امور خارجه است. او نهم شهریور ماه و پس از سفر به سوریه برای پنجمین بار به بیروت رفت. او ششم اردیبهشت ماه هم برای چهارمین بار به بیروت سفر کرده بود.

امیرعبداللهیان در سفر قبلی به بیروت در نشست مشترک سه جانبه با «زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) شرکت کرد و طی سخنانی حمایت از قضیه فلسطین، مقاومت و مبارزات رهایی بخش ملت فلسطین را سیاست تغییرناپذیر و جوهره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خواند. وی همچنین در این سفر با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان،  «عبدالله بوحبیب» همتای لبنانی، سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه پیش از این هم به بغداد سفر و با قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات جاری در فلسطین اشغالی و نوار غزه گفت‌وگو کرد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها