«فردا» گزارش می‌دهد؛

سیلی انتقامی ترامپ به نتانیاهو/ اصرار سیاستمدار جنجالی بر استعفای بی بی

کد خبر: 1250501

اصرار ترامپ مبنی بر استعفای نتانیاهو، نوعی انتقام جویی آشکار علیه نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس محسوب می شود.

سیلی انتقامی ترامپ به نتانیاهو/ اصرار سیاستمدار جنجالی بر استعفای بی بی

گروه بین‌الملل سایت فردا - اگرچه نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس بدترین شکست تاریخ اراضی اشغالی را به ضرر خود و صهیونیستها رقم زده است، اما قطعا اصرار  ترامپ در خصوص استعفای وی به دلیل شکست در نبرد، ریشه در حقیقت طلبی یاحتی واقع بینی رئیس جمهور جنایتکار و سابق آمریکا ندارد! به نظر می رسد ترامپ پس از شکست مسلم اخیر صهیونیستها و غافلگیری تل آویو در برابر عملیات طوفان الاقصی، بهترین فرصت زمانی را برای انتقام از نتانیاهو پیدا کرده است :کسی که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020، حاضر نشد از ادعای رئیس جمهور سابق آمریکا علیه بایدن حمایت کند و حتی تلاشی نیز از طریق لابی صهیونیستی -آمریکای آیپک جهت تغییر نتیجه انتخابات به سود جمهوریخواهان نکرد. 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به هوادارانش می گوید که می خواهد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس استعفا دهد.این نشریه به نقل از منابع نزدیک به این سیاستمدار می نویسد: "در روزهای اخیر، ترامپ با حامیان و حامیان جمهوری خواه مکالمات تلفنی داشته است که می خواستند بدانند وی در صورت پیروزی در انتخابات، در وضعیت تشدید تنش پیرامون اسرائیل چگونه رفتار خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که ترامپ ایده هایی را درباره قطع هر گونه کمک به فلسطین مطرح کرده و از سایر کشورها نیز خواسته است که همین کار را انجام دهند. این روزنامه نوشت: "اما در خلال این مکالمات خصوصی، ترامپ همچنین وقت بسیار زیادی را صرف سرزنش شدید نتانیاهو کرده است".

پیشتر دونالد ترامپ در مصاحبه‌ای که با شبکه خبری فاکس‌نیوز داشته، از نخست وزیر رژیم صهیونیستی  به دلیل فقدان آمادگی برای حمله حماس که منجر به کشته شدن افزون بر یکهزار و 500 صهیونیست  شده است، انتقاد کرد.رئیس جمهوری سابق آمریکا تاکید کرده است که نتانیاهو برای حمله حماس آماده نبود و از این حمله به شدت آسیب دیده است.پس از عملیات موفقیت آمیز رزمندگان مقاومت فلسطین  از نوار غزه به اراضی اشغالی  و موشک باران این اراضی از سوی فلسطینیان، شوک شدیدی به تل آویو وارد شده است. حتی اصرار نتانیاهو به عملیات زمینی نیز از سوی بسیاری از ژنرالهای ارتش اسرائیل رد شده و به مثابه نوعی خودزنی و خودکشی مورد تحلیل قرار گرفته است.  حماس این حمله را پاسخی به جنایات متعدد و مستمر صهیونیستها  علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس اعلام کرده است. به دنبال آن اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را اعلام کرده و نسل کشی آشکار کودکان در این منطقه را در دستور کار قرار داده است. 

در چنین شرایطی اصرار ترامپ مبنی بر استعفای نتانیاهو، نوعی انتقام جویی آشکار علیه نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس محسوب می شود. حتی ممکن است رئیس جمهور سابق آمریکا با برخی چهره های افراطی مانند بن گویر و اسموتریچ درکابینه رژیم اشغالگر قدس در خصوص حمایت خود از آنها برای جایگزینی نتانیاهو مذاکراتی را صورت داده باشد. قدر متیقن مواضع اخیر ترامپ، عمق نفرت وی از نتانیاهو به دلیل پشت پای نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شریک آمریکایی سابق خود می باشد. از این رو نباید مواضع ترامپ را در چارچوبی غیر از آنچه ذکر شده مورد تحلیل قرار داد. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها