گفت‌وگوی «فردا» با مهرداد لاهوتی

افزایش مشارکت انتخاباتی هدف مشترک همه جریان‌های سیاسی باشد

کد خبر: 1251458

آن دسته از نیروهای داخلی که بر حس ناامیدی دامن می‌زنند، راهکار ارائه دهند. نمی‌شود مدام سلبی حرف زد و هیچ راهکاری هم نداد.

افزایش مشارکت انتخاباتی هدف مشترک همه جریان‌های سیاسی باشد

گروه سیاست سایت فردا: چندماهی بیشتر به انتخابات مجلس باقی نمانده است و به نظر می‌رسد در این شرایط گروه‌ها و احزاب سیاسی بیش از پیش باید در صدد تشویق عمومی به شرکت در انتخابات فعالیت کنند. اما چرا افزایش مشارکت به ویژه در این دوره از انتخابات مهم است؟

مهرداد لاهوتی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «مردم و خواص کشور ما حتی با نگاه‌های متفاوت در باید بدانند همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و اگر آسیب به این کشور برسد همه آسیب خواهند دید. طبیعتا آنهایی که از آن سمت آب‌ها می‌خواهد به این کشتی ضربه وارد شود، خودشان دچار ضرر نمی‌شوند و این ملت ایران است که متضرر می‌شود. گلایه و انتقاد یک امر طبیعی است و نگاه‌های مختلف باید وجود داشته باشد اما نباید آسیب وارد کنیم و باید گلایه‌ها به حق باشد و از آن سو هم گلایه‌ها و نقدها مورد توجه قرار بگیرد تا زمینه اصلاح امور فراهم شود. در همه کشورها مشکلاتی وجود دارد اما مهم آن است که مسیر به سمت اصلاح مشکلات برود».

او ادامه داد: «باید آستانه در کنار هم بودن بالا برود و یک هدف مشترک تعیین شود همه به سمت آن بروند؛ آن هم افزایش میزان مشارکت است. شبکه‌های بیگانه به خصوص شبکه‌های فلرسی‌زبان خارج از کشور سعی می‌کنند حس ناامیدی را به مردم القا کنند که در این شرایط خواص می‌توانند به مردم امید دهند و یک هدف مشترک افزایش میزان مشارکت را تبیین کنند؛ در واقع افزایش مشارکت انتخاباتی هدف مشترک همه جریان‌های سیاسی باشد. از سوی دیگر برنامه‌های مدون ارائه شود تا مردم دریابند که می‌شود به وسیله صندوق انتخابات اوضاع را سروسامان داد تا حس امیدواری واقعی در دل مردم ایحاد شود. مردم باید دریابند که با تشکیل یک قوه مقننه کارشناسی می‌شود بخش زیادی از مشکلات را مرتفع کرد. باید طوری با مردم سخن گفت که حس کنند می‌توانند از میان افراد تأییدصلاحیت‌شده افرادی کارآمد را انتخاب کنند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در شهرستان‌ها معمولا نگاه‌های محلی در انتخابات لحاظ می‌شود. در این شرایط رسانه‌ها می‌توانند مردم را به شرکت در انتخابات و انتخابات افراد کارآمد تشویق کنند. تا روز انتخابات دلسوزان انقلاب و کشور می‌توانند زمینه‌ای را فراهم کنند تا جریانات سیاسی در یک موضوع مشترک کنار هم قرار بگیرند؛ آنکه میزان مشارکت در این دوره از همه دوره‌های قبل بالاتر باشد».

لاهوتی در پایان گفت: «من احساس می‌کنم با مردم گفت‌وگوکردن و با نشست و برخاست‌کردن می‌شود امید را در دل مردم تقویت کرد تا جلوی آنهایی که حس ناامیدی را تقویت می‌کنند هم گرفته شود. آن دسته از نیروهای داخلی که بر حس ناامیدی دامن می‌زنند و می‌گویند از مسیر انتخابات اصلاحی صورت نمی‌گیرد، راهکار بدهند. نمی‌شود که مدام سلبی حرف زد و هیچ راهکاری هم نداد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها