ترجمه/ فرضیه دموکرات‌ها ابطال می‌شود

آیا کندی به کمک بایدن می آید؟!

کد خبر: 1251702

برادرزاده جان اف کندی، حضور پررنگی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2024 پیدا کرده است.

آیا کندی به کمک بایدن می آید؟!

گروه سیاست سایت فردا: برادرزاده جان اف کندی، حضور پررنگی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2024 پیدا کرده است. سران حزب دموکرات از ابتدای حضور وی در رقابتها، معتقد بودند وی در کسوت یک رای خراب کن، منجر به هدایت بخشی از آرای بایدن به سبد رای خود می شود و در نتیجه، حضور کندی از سوی افرادی مانند ترامپ مغتنم شمرده می شود. اما طی روزهای اخیر نظرسنجی ها نشان دهنده حقیقت دیگری است! بر این اساس، حضور کندی به عنوان نامزد مستقل در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2024 می تواند منجر به گرایش برخی از رای دهندگان مستقل به وی و در نتیجه، شکست ترامپ در برخی ایالات کلیدی مانند پنسیلوانیا و ویسیکانسین خواهد شد.رئیس جمهور سابق آمریکا جهت پیروزی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آتی، نیاز مبرمی به جلب حمایت رای دهندگان مستقل خواهد داشت و اگر این آرا به سود وی به گردش در نیاید، بایدن مسیر راحت تری برای شکست مجدد وی در ایالات خاکستری پیش رو دارد. 

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که رقابت مستقل ریاست‌جمهوری که توسط نظریه‌پرداز توطئه ضد واکسن، رابرت اف کندی جونیور پس از کناره‌گیری از انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها آغاز شد، ممکن است به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا کمک کند تا نامزد جمهوری‌خواهان و رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۴ را شکست دهد.

به عبارت بهتر، حضور کندی به عنوان نامزد مستقل در انتخابات ریاست جمهوری، بدترین خبر ممکن برای ترامپ محسوب می شود. دموکرات‌ها قبلاً نگرانی‌هایی را در مورد اینکه کمپینرابرت اف کندی ممکن است به بایدن آسیب برساند، به اشتراک گذاشته بودند.البته این نگرانی ها در صورتی نمود داشت که وی (کندی) به عنوان نامزد انتخابات درون حزبی دموکراتها وارد میدان شود و در رقابتهای مقدماتی، رئیس جمهور آمریکا را به چالش بکشد. اما اکنون فرامتن و فضای بازی تغییر کرده و کندی به عنوان رقیب مستقل هر دونامزد انتخاباتی (ترامپ و بایدن) قصد دارد وارد رقابتهای انتخاباتی شود. 

با توجه به نارضایتی مشترک برخی رای دهندگان آمریکایی از بایدن و ترامپ، احتمال گردش آرای افراد مستقل به سود کندی زیاد است.اگرچه این آرا منجر به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 نخواهد شد اما قطعا سبد رای بایدن و ترامپ را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این تاثیرپذیری، بیش از آنکه به ضرر بایدن باشد به ضرر ترامپ خواهد بود. 

در یک نظرسنجی ملی موسسه ان .پی.آر و ماریتس ، بایدن 49 درصد و ترامپ 46 درصد آرا را در سطح عمومی و ملی کسب کرده اند. اما زمانی که نام رابرت کندی نیز به نظرسنجی اضافه شده، میزان حمایتها از بایدن و ترامپ به ترتیب به 44 و 37 درصد تنزل پیدا کرد.9 درصد آرای ترامپ در این نظرسنجی، به سبد رای کندی واریز شده و در مقابل، تنها 4 درصد از آرای طرفداران بایدن به وی اختصاص یافته است. از این رو انصراف نهایی و کامل کندی از رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری (به عنوان نامزد مستقل) بهترین خبر برای ترامپ و بدترین خبر برای رئیس جمهور کنونی مستقر در کاخ سفید محسوب می شود.

منبع: ایندیپندنت

ترجمه وتحلیل: سایت فردا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها