نمایندگان فلسطین و اسرائیل در نشست شورای امنیت چه گفتند؟

کد خبر: 1252032

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه تداوم ناکامی شورای امنیت در متوقف کردن جنگ غزه توجیهی ندارد، گفت: اسرائیل در حال انتقام از زنان و کودکان غزه است.


نمایندگان فلسطین و اسرائیل در نشست شورای امنیت چه گفتند؟

ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین در نشست شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه  تداوم ناکامی شورای امنیت در متوقف کردن جنگ غزه توجیهی ندارد، گفت: اسرائیل در حال انتقام از زنان و کودکان غزه است.

وزیر خارجه فلسطین: اسرائیل در حال انتقام از زنان و کودکان غزه است

وزیر امور خارجه فلسطین روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین گفت: ابراز همبستگی و خشم از کشتار فلسطینی ها نباید با بهانه ای برای ادامه کشتار آنها همراه باشد.

وی تصریح کرد:  بیش از یک هزار  فلسطینی در غزه زیر آوار هستند و دو میلیون فلسطینی زیر بمباران زندگی می کنند. هرگونه تاخیر در رساندن کمک و سوخت به معنای حکم اعدام جدید برای ساکنان غزه است.

این مقام فلسطینی اضافه کرد: هیچ توجیهی برای آنچه اسرائیل در غزه انجام می دهد وجود ندارد و اقدامات آن  نقض قوانین بین المللی بشردوستانه است. هیچ چیز نمی تواند آنچه اسرائیل در غزه انجام می دهد را توجیه کند. امنیت و صلح با کشتن کودکان و ویران کردن خانه ها به دست نمی آید.

وی ادامه داد: اسرائیل از زنان و کودکان غزه انتقام می گیرد. چه تعداد تلفات کودک و غیرنظامی کافی است تا شورای امنیت خواستار آتش بس در غزه شود؟ پایان دادن به اشغالگری و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی بیت المقدس، راه دستیابی به صلح است.

الی کوهن وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز با نشان دادن تصاویری بدون اشاره به کشتار مردم غزه از سوی این رژیم به تلافی حملات حماس و عملیات طوفان الاقصی  گفت: حماس و جهاد اسلامی حدود  یک هزار و ۴۰۰  اسرائیلی بی گناه را در ۷ اکتبر کشتند.

این مقام اسرائیلی افزود: ما خواستار آزادی همه گروگان ها در غزه بدون قید و شرط هستیم. شورای امنیت سازمان ملل باید از قطر که از رهبران حماس حمایت می کند، بخواهد که آنها را برای آزادی زندانیان تحت فشار قرار دهد. ما خواهان دسترسی صلیب سرخ بین المللی به گروگان های اسرائیلی در غزه هستیم.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل در عین حال گفت: با طرفی که می خواهد اسرائیل را نابود کند نمی توان  آتش بس کرد.

 این مقام اسرائیلی مدعی شد که به کشورهای عربی اعلام می کنم ما نیز از همان تهدیدهای سازمان های تروریستی رنج می بریم./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها