خبر خوش بذرپاش برای متقاضیان مسکن

کد خبر: 1252115

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت قانون جهش تولید مسکن گفت: تا پایان سال ۵۰۰ هزار فقره زمین روستایی به مردم تقدیم میکنیم و ۵۰۰ هزار قطعه زمین در شهرها نیز تقدیم خواهد شد‌.

خبر خوش بذرپاش برای متقاضیان مسکن

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست هیات دولت با اشاره به مصوبات سفر اخیر به ارمنستان گفت: در سفر اخیر به ارمنستان توافقات خوبی داشتیم و قرارداد احداث راه مواصلاتی از مرز ایران تا ایروان توسط بخش خصوصی به ارزش 210 میلیون دلار امضا شد. 

وی افزود: همچنین ماه آینده نیز خبرهای خوبی خواهیم داشت که بخش خصوصی در سایر کشورهای منطقه قرارداد منعقد کردند. در این سفر توافقاتی برای صفر کردن تعرفه ترانزیتی و تعرفه جاده ای داشتیم و تمایل این بود که از فردای سفر به صفر برسد ولی برخی مقررات داخلی کشور ارمنستان باعث موکول شدن این توافق به دو سه ماه آینده شد. 

بذرپاش گفت: علاوه بر این امروز در هیئت دولت مصوبه وام ارزان برای بهسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر تصویب شد و میزان وام از 200 میلیون به 350 میلیون تومان افزایش یافت و تعداد این تسهیلات نیز از 200 هزار فقره به 350 هزار فقره افزایش یافت. 

وی افزود: هم‌چنین تا پایان سال 500 هزار فقره زمین روستایی به مردم تقدیم میکنیم و 500 هزار قطعه زمین در شهرها تقدیم خواهد شد‌.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز به همراه معاون اول رئیس جمهور به کشور قرقیزستان سفر می کنیم تا در نشست مشترک معاونان و نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای حضور پیدا کنیم. دستور کار اصلی این نشست فعالیت‌های مختلف کشور در حوزه ترانزیتی و آغاز فرآیند کریدوری شرق به غرب و شمال به جنوب میان کشورهای عضو است. 

وی ادامه داد: همچنین در نشست سران کشورهای عضو سازمان اکو که در دو هفته آینده در ازبکستان برگزار می شود نیز مسئله  کریدور شرق به غرب مورد بررسی قرار می‌گیرد و قرار است سهم هر کشور در احداث این کریدور مشخص شود. / فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها