تدابیر ویژه مجلس برای تقویت آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

کد خبر: 1252183

عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، مصوبات مجلس در زمینه حمایت از آموزش و پرورش را تشریح کرد.

تدابیر ویژه مجلس برای تقویت آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه

حمیدرضا حاجی بابایی، با اشاره مصوبات مجلس در زمینه حمایت از آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه گفت: باید در آموزش و پرورش اتفاقات مناسبی رخ دهد.

وی بیان کرد: به واقع آموزش و پرورش نیازمند معلم ،مدرسه و منابع است به واقع اگر این امکانات را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم، مشکلات برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما یا این امکانات را کم و یا اصلاً در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌دهیم، گفت: مجلس در برنامه هفتم توسعه موفق شد تا در چند مورد و موضوع مصوبات خوبی داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: مجلس در مصوبه ای در این بخش مقرر کرد که آموزش و پرورش اجازه خصوصی‌سازی ندارد، بنابراین ما جلوی این مسئله محکم ایستادیم و البته این بدین معنا نیست که مدارس غیر دولتی نباشد اما اینکه ما آموزش و پرورش را به اصطلاح هُل دهیم تا بچه‌های مردم را مجبور به حضور در مدارس غیر دولتی کند، ممنوع است.

حاجی بابایی بیان اینکه دولت باید برای تک تک دانش آموزان این کشور منابعی را هزینه کند، گفت: دولت می‌تواند در این بخش از منابع نفتی و مالیاتی استفاده کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین خواسته مردم رسیدگی به فرزندانشان در آموزش و پرورش است، گفت: همچنین مجلس در سایر اقدامات خود پیرو حمایت از آموزش و پرورش مصوب کرد که دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی مورد حمایت و تقویت قرار دهد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: نمایندگان مجلس مصوب کردند که دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی تا سقف ۴۵ هزار نفر در سال دانشجو جذب کند تا در چند سال پیش رو برای همیشه مشکل کمبود معلم حل شود. در صورت رسیدن به شرایط عادی ما نهایتاً در سال ۳۰ هزار معلم جذب خواهیم کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش نماد رشد کشور قلمداد می‌شود، ادامه داد: به واقع اگر آموزش و پرورش رشد پیدا کرد کشور هم به فراخور آن رشد خواهد کرد، لذا ما اگر نظام جمهوری اسلامی ایران را دوست داریم باید به آموزش و پرورش خدمت کنیم، ما اگر مردم را دوست داریم باید به آموزش و پرورش خدمت کنیم، ما اگر فرزندان و کودکان این کشور را دوست داریم باید به آموزش و پرورش خدمت کنیم و جای دیگری وجود ندارد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه اگر آموزش و پرورش درست شود همه چیز در کشور درست خواهد شد، ادامه داد: در این سال‌ها خدمات زیادی به آموزش و پرورش شده است اما واقعیت این است که ما آموزش و پرورش را در اولویت اول خود قرار نداده ایم.

حاجی بابایی با بیان اینکه آنطور که حق آموزش و پرورش بوده برای این بخش هزینه نکرده‌ایم گفت: با این حال در برنامه هفتم توسعه اتفاقات خوبی در زمینه آموزش و پرورش رخ داده و ما باید این اتفاقات خوب را ادامه دهیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در حال حاضر نُرم معلم به دانش آموز بالاست و به رقم ۲۶ درصد رسیده است، گفت: این رقم در سال ۱۳۹۰ ، ۲۲ درصد بود، همچنین در سال ۱۳۹۱ اعتبارات آموزش و پرورش نسبت به منابع ملی و بودجه عمومی۱۵.۶ بوده است و اما در حال حاضر این رقم به ۱۱ درصد رسیده است.

حاجی بابایی با بیان اینکه مجلس در برنامه هفتم در زمینه ورزش مدارس مصوبات خوبی را پشت سر گذاشت گفت: برخی موارد هم در رابطه با اعتبارات آموزش و پرورش در لایحه برنامه هفتم توسعه منعکس شده که به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شده و مشغول پیگیری آنها هستیم و اگر موفق شویم این موارد را برطرف کنیم ،می‌شود گفت که قدم‌های حداکثری برای آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه برداشته شده است./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها