زنگنه: ۸۵ حکم لایحه حذف شد

کد خبر: 1252218

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره رسیدگی به مواد ارجاعی برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه کرد.

زنگنه: ۸۵ حکم لایحه حذف شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه درباره رسیدگی به مواد ارجاعی برنامه هفتم توسعه توضیحاتی ارائه کرد.

محسن زنگنه ، با اشاره به مهم‌ترین مصوبات جلسه عصر امروز مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به برنامه هفتم توسعه گفت: مجلس امروز و در جلسه نوبت عصر ماده ۱۱۸، آخرین ماده لایحه برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: ماده ۱۱۸ لایحه برنامه هفتم توسعه ماده‌ای برای تضمین احکام برنامه است. در این ماده چندین حکم آمده و دولت ملزم به اجرای بندها، احکام و مواد لایحه برنامه هفتم توسعه شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین دولت در این ماده ملزم شد تا منابع لازم پیرو احکام لایحه را در بودجه عمومی پیش بینی کند. همچنین در این ماده واحده شورای راهبری برای نظارت و صیانت بر اجرای دقیق برنامه لحاظ شده است.

زنگنه با بیان اینکه با اتمام ماده ۱۱۸ لایحه برنامه هفتم توسعه عملاً مواد برنامه هفتم توسعه به اتمام می‌رسد،گفت: برنامه هفتم توسعه ۲۳ ماده الحاقی دارد و احتمالا بخشی از  این مواد الحاقی امروز در صحن مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با اشاره به آماری در زمینه بررسی ۱۱۸ ماده لایحه‌ برنامه هفتم توسعه گفت: ۱۱۸ ماده لایحه برنامه هفتم توسعه توسط کمیته معاونت قوانین مجلس به ۶۶۸ حکم مجزا و مستقل تبدیل شد که از این ۶۶۸ حکم ۸۵ حکم حذف و یا غیر قابل طرح بود. همچنین حدود ۱۸۰ حکم هم مراعا یا به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که باید در رابطه با آنها تصمیم گیری شود.

زنگنه بیان کرد: علاوه بر ۱۸۰ حکم ارجاعی، کمیسیون تلفیق مباحثی از جمله رابطه دولت و شرکت نفت، بحث مربوط به ارز، مباحث مربوط به یارانه ها، صندوق‌های بازنشستگی و سیاست‌های حمایتی دولت در برنامه هفتم توسعه را مورد بررسی قرار خواهد داد./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها