زمان بررسی ارجاعیات برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق

کد خبر: 1252643

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی از بررسی ارجاعیات برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق از روز دوشنبه خبر داد.

زمان بررسی ارجاعیات برنامه هفتم در کمیسیون تلفیق

رمضانعلی سنگدوینی عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی موارد ارجاعی از صحن علنی از روز دوشنبه 8 آبان و در سه شیفت تشکیل می شود.

وی افزود: تاکنون مجلس برای بررسی مواد لایحه برنامه هفتم، 41 جلسه علنی تشکیل شده است. در این مدت 118 ماده لایحه برنامه مورد رسیدگی قرار گرفت و برخی از این مواد جهت رسیدگی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد؛ همچنین 6 بند از 23 بند الحاقی به کل لایحه نیز مورد بررسی قرار گرفت.

ضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: از این رو دستورکار کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه بررسی موارد ارجاعی تنها ایرادات مطرح شده در صحن را برطرف می کند.

نمایندگان این هفته به حوزه‌های انتخابیه رفتند و جلسه بعدی مجلس از روز (یکشنبه 14 مهر ماه) در 2 شیفت برگزار خواهد شد تا هم موارد ارجاعی به کمیسیون و هم باقی مانده مفاد الحاقی بررسی شود./ تسنیم

 زنگنه: ۱۷۰ حکم ارجاعی در کمیسیون تلفیق مجلس بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: ۱۷۰ حکم به علاوه فصول مربوط به صندوق‌های بازنشستگی و سیاست‌های حمایتی به کمیسیون تلفیق ارجاع شده و بررسی موارد ارجاعی هم اکنون در کمیته‌ها در حال برگزاری است.

محسن زنگنه سخنگوی کمیسیون تلفیق پیرامون مواد ارجاعی لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق گفت: از مجموع ۶۷۰ حکمی که در گزارش کمیسیون تلفیق پیرامون لایحه برنامه هفتم توسعه آمده بود حدود ۱۷۰ حکم بنا به دلایل مختلفی به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که برخی از این مواد و بندها با ابهام مواجه شده بودند و در بعضی از بندها نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر روی آنها اخطار قانون اساسی داشتند و برخی هم  در صحن مجلس شورای اسلامی اصل آن رای نیاورد و چون پیشنهاد حذف برای آن ماده و بند وجود نداشت بر اساس آیین نامه به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است.

وی افزود: این ۱۷۰ حکم به علاوه فصول مربوط به صندوق‌های بازنشستگی  و سیاست‌های حمایتی به کمیسیون تلفیق ارجاع شده است .

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت: بررسی موارد ارجاعی هم اکنون در کمیته‌ها در حال  برگزاری است. کمیسیون تلفیق از روز دوشنبه صبح از فصل اول که رشد اقتصادی است موارد ارجاعی را بررسی می‌کند.

زنگنه ادامه داد:  بررسی موارد ارجاعی بدین ترتیب است که فقط مواردی که در صحن به آن ابهام گرفته شده است فقط اصلاح می‌شود و دیگر حکم جدید و بحث جدیدی مطرح نخواهد شد. از یکشنبه هفته آینده نیز موارد بررسی شده در کمیسیون تلفیق در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح خواهد شد./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها