ذوالنوری: دشمن سعی می کند مسلمانان را با درگیری های داخلی از بین ببرد

کد خبر: 1252669

نائب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه واکنش مشترک کشورهای اسلامی منجر به ایجاد فضای همدلی می شود، اظهار کرد: منافع مشترک بین ایران و امارات و کشورهای اسلامی منجر به تقویت روابط برادرانه می شود.

ذوالنوری: دشمن سعی می کند مسلمانان را با درگیری های داخلی از بین ببرد

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه ملاقات های دوجانبه خود در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی IPU که به آنگولا سفر کرده است با رئیس هیأت پارلمانی امارات متحده عربی دیدار و گفت وگو کرد.

نائب رئیس مجلس در این دیدار با بیان اشتراکات فرهنگی، اسلامی، همسایگی و وجود دشمنان مشترک، اظهار کرد: دشمن سعی می کند با استفاده از توان و امکانات، مسلمانان را با درگیری های داخلی از بین ببرد.

وی افزود: آشفتگی روابط که دشمن خارجی عامل آن محسوب می گردد در حال برطرف شدن است و در سطوح مختلف جمهوری اسلامی، اختلاف نظری در خصوص تقویت روابط نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با اشاره به اینکه تقویت روابط پارلمانی بر تقویت روابط دولت‌ها اثر می گذارد، افزود: پیمان های جهانی و منطقه ای برای نزدیکی و انطباق روابط موثر است.

نائب رئیس مجلس در ادامه با تاکید بر واکنش مشترک کشورهای اسلامی که منجر به ایجاد فضای همدلی می شود، اظهار کرد: منافع مشترک بین ایران و امارات و کشورهای اسلامی منجر به تقویت روابط برادرانه می شود.

وی با اشاره به میزبانی امارات در اجلاس آتی کنفرانس تغییرات اقلیمی- COP28- اشاره کرد: ایران در محیط زیست کارهای خوبی تاکنون انجام داده است.

رئیس هیأت پارلمانی امارات: کریدور شمال جنوب تلاشی برای توسعه همکاری‌ها بر مبنای مشترکات

در این دیدار رئیس هیأت پارلمانی امارات متحده عربی نیز با ذکر این که روابط دو کشور در حوزه سرمایه و تجاری از 7/6 میلیارد دلار در سال کذشته به 13 میلیارد دلار در امسال رسیده و پیش بینی می شود تا دو سال آینده به 26 میلیارد دلار افزایش یابد.

رئیس هیأت امارات در این نشست، افزود: ما در امارات به این درک رسیدیم که امنیت و ثبات نمی تواند محقق شود مگر در کشور ما امنیت و ثبات وجود داشته باشد.

وی سپس اظهار کرد: COP28 فرصتی برای جهان در جهت برداشتن گام‌های عملی برای نجات از خطرات پیشرو است. ما دو کشور همسایه هستیم و زمانی که صحبت از تغییرات اقلیمی می شود باید برنامه ریزی در این خصوص داشته باشیم.

طرف اماراتی با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده در امارات، بیان کرد: کریدور شمال جنوب تلاشی برای توسعه همکاری ها بر مبنای مشترکات است و تیم ویژه ای برای توسعه زیرساخت‌ها در دو طرف در حال فعالیت است.

در پایان نائب رئیس مجلس به صورت متقابل از امارات متحده عربی دعوت کرد تا به ایران سفر کند. در این جلسه غلامرضا نوری قزلجه و الهام آزاد از نمایندگان مجلس رئیس هیأت پارلمانی ایران در آنگولا را همراهی کردند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها