رئیس‌جمهور در گفتگو با شبکه الجزیره:

مقاومت در فلسطین از تهران دستور نمی‌گیرد/آمریکا جواب پیام‌های خود به محور مقاومت را به صورت عملی و آشکار در میدان دید

کد خبر: 1252757

رئیس جمهور ایران شامگاه شنبه در مصاحبه با الجزیره گفت آمریکا جواب پیام‌های خود به محور مقاومت را به صورت عملی و آشکار در میدان دید.

مقاومت در فلسطین از تهران دستور نمی‌گیرد/آمریکا جواب پیام‌های خود به محور مقاومت را به صورت عملی و آشکار در میدان دید

رئیس جمهور ایران شامگاه شنبه در مصاحبه با الجزیره گفت آمریکا جواب پیام‌های خود به محور مقاومت را به صورت عملی و آشکار در میدان دیده است.

رئیس جمهور ایران در مصاحبه با الجزیره گفت که آمریکا پیام‌هایی به محور مقاومت ارسال کرده و جواب خود را به صورت عملی و علنی در میدان دیده است.

رئیس جمهور ایران اضافه کرد: «جنایت‌های رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز انسانی و نظامی عبور کرده و همه را به تحرک وا داشته است».

امروز، در بیست و دومین روز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای نوار غزه به ۷۷۰۳ نفر از جمله ۳۵۹۵ کودک و شمار مجروحان به بیش از ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است.

رئیس جمهور ایران در ادامه مصاحبه خود با الجزیره اضافه کرد: «شکست شب گذشته رژیم صهیونیستی در حمله زمینی به غزه، پیروزی دوم پس از طوفان الاقصی بوده است».

سید ابراهیم رئیسی گفت: «رژیم صهیونیستی پس از طوفان الاقصی هیچ پیروزی واقعی بدست نیاورده و این شکستی راهبردی به شمار می‌آید».

ارتش رژیم صهیونیستی از شب گذشته با قطع کامل اینترنت و همه ارتباطات در غزه، یک عملیات زمینی علیه نوار غزه کلید زد اما جنبش حماس با متحمل کردن خسارت سنگین به صهیونیست‌ها، آنها را به عقب‌نشینی مجبور کرد.

وی در ادامه مصاحبه خود با الجزیره گفت: «واشنگتن از ما می‌خواهد هیچ تحرکی نکنیم حال آنکه حمایت گسترده‌ای از رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد که این موضوعی باطل است».

رئیس جمهور ایران تاکید کرد که ایران به همراه تمام کشورهای عربی و اسلامی و دیگر کشورهای جهان، با آتش بس فوری موافق است.

سید ابراهیم رئیسی گفت که آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در مسیر آتش‌بس در غزه سنگ اندازی کرده و این یک جنایت است.

وی تاکید کرد که محاسبات آمریکا در منطقه کاملا اشتباه بوده و واشنگتن هرگز اهدافش در ایجاد خاورمیانه جدید را محقق نخواهد کرد.

رئیس جمهور ایران گفت: «ما تلاش‌های گسترده و گوناگونی انجام داده و حمایت ما از فلسطین و مقاومت سازش پذیر نیست».

سید ابراهیم رئیسی تاکید کرد: «مقاومت در فلسطین و منطقه مستقل بوده و تصمیماتش را خودشان می‌گیرند و هیچ دستوری از تهران دریافت نمی‌کنند».

وی گفت: «رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکا توانایی ریشه کن کردن مقاومت فلسطین را ندارند».

رئیس جمهور ایران افزود: «آمریکا به خوبی توانایی‌های کنونی ما را می‌داند و می‌داند که نمی‌تواند از آن عبور کند».

تجاوز همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه باریکه غزه در حالی ادامه می‌یابد که حمایت همه جانبه آمریکا و برخی کشورهای غربی، باعث شده تا صهیونیست‌ها بر شدت حملات خود علیه غیرنظامیان بیفزایند. «می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز (شنبه، ۲۸ اکتبر)، در خصوص حملات گسترده شب گذشته رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اذعان داشت: شب‌گذشته، غم‌انگیز بود و شاهد شدیدترین بمباران غزه بودیم.اسرائیل از خروج مجروحان و بیماران از نوار غزه یا ورود تیم‌های پزشکی داوطلب به این منطقه جلوگیری می‌کند.

وی افزود: بیش از ۷۳۰۰ نفر تاکنون در غزه شهید شده‌اند که ۷۰ درصد آن‌ها زن، کودک و سالمند هستند و ۱۹ هزار نفر مجروح شده‌اند و هنوز هزاران نفر در زیر آوارند.

وزیر بهداشت فلسطین تاکید کرد که وضعیت وخیم انسانی در غزه قابل توصیف نیست. اسرائیل کادرهای درمان و مراکز درمانی و آمبولانس‌ها را هدف قرار می‌دهد و با قطع خطوط برق و ارتباطات به دنبال ارتکاب جنایات بیشتر به دور از چشم جهانیان است. اشغالگر اسرائیلی، هر روز، هرگونه امید به نجات مجروحان و زیر آوارماندگان را با حملات شنیع خود علیه نوار غزه، از بین می‌برد./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها