سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با «فردا» :

«مبنا» گام مهمی در جهت وحدت اصولگرایان برداشت

کد خبر: 1252877

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: هم‌نشینی آقایان قالیباف، رضایی و حدادعادل نشان از گام مهم جبهه اصولگرایی برای وحدت اکثری دارد.

«مبنا» گام مهمی در جهت وحدت اصولگرایان برداشت

گروه سیاست سایت فردا: اجلاس «مبنا» باعث شده است که بسیاری از تحلیلگران نسبت به تحقق وحدت اکثری در میان اصولگرایان بسیار خوش‌بین شوند زیرا «مبنا» توانست جمع بسیاری از اصولگرایان را دور هم جمع کند تا نویدبخش یک انتخابات پرشور برای اصولگرایان باشد.

سید حسین نقوی حسینی، فعال سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «در آستانه برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم و طبیعی است که از حالا که مرحله ثبت‌نام اصلی نامزدها هم انجام شد، گروه‌‌بندی‌ها و ائتلاف‌های سیاسی شکل بگیرد و احزاب بکوشند در همگرایی با یکدیگر اثربخش باشند».

او ادامه داد: «نشست مبنا اولین نشست بزرگ تشکل‌های انتخاباتی محسوب می‌شود و بسیار هم گسترده بود زیرا با حضور بسیاری از نیروهای سیاسی برگزار شد. این اجلاس نشان داد مبنا دارای عقبه زیادی است و می‌تواند در انتخابات تأثیرگذار باشند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «شرکت‌کنندگان در اجلاس مبنا دارای اهمیت‌اند؛ به ویژه آقایان قالیباف، رضایی و حدادعادل. هم‌نشینی این سه شخصیت نشان از گام مهم جبهه اصولگرایی برای وحدت اکثری دارد؛ اگرچه نفراتی از شریان و جبهه پایداری در این نشست حضور نداشتند که شاید در ادامه مسیر آنها هم بپوندند اما در کل مبنا گام مهمی در جهت وحدت اصولگرایان برداشت و تصور می‌کنم با این اوصاف رسیدن به وحدت در جبهه اصولگرایی ممکن خواهد بود».

نقوی حسینی در پایان گفت: «اصولگرایان همواره سعی کرده‌اند به لیست واحد برسند و حتی در انتخابات مجلس یازدهم در سال98 هم در روز آخر تبلیغات انتخاباتی رسیدن به این لیست میسر شد اما تصور می‌کنم همه اصولگرایان در این دوره می‌خواهند از حالا مذاکرات با یکدیگر را شرع کنند تا رسیدن به لیست واحد موکول به روزهای آخر نشود. همه طیف‌های اصولگرایی باید به صورت متحد و یکپارچه وارد انتخابات شوند زیرا حتی مهم‌تر از اینکه چه طیفی تعداد نماینده بیشتری در مجلس داشته باشد، مشارکت بالای مردم در انتخابات دارای اهمیت است و اگر اصولگرایان به صورت متحد و به دور از هرگونه انشقاق وارد انتخابات شوند، حتما باعث افزایش مشارکت عمومی در انتخابات خواهند شد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها