فواد ایزدی: اروپا متوجه هزینه‌های استفاده از مکانیسم ماشه شد

کد خبر: 1253019

کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به این سؤال که چرا تهدید اروپا به استفاده از مکانیسم ماشه عملیاتی نشد، گفت: اروپایی‌ها تحلیل درستی را مدنظر قرار دادند و آن اینکه اگر از مکانیسم ماشه استفاده کنند ایران واکنشی نشان می‌دهد که هزینه آن برای اروپایی‌ها بیشتر از منفعت استفاده از مکانیسم ماشه خواهد بود.

فواد ایزدی: اروپا متوجه هزینه‌های استفاده از مکانیسم ماشه شد

فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص چرایی عقب‌نشینی اروپا از موضع خودش در قبال استفاده از مکانیسم ماشه پس از ۱۸ اکتبر و برداشته شدن محدودیت تحریمی برنامه موشکی ایران، اظهار داشت: اروپایی‌ها تحلیل درستی را مدنظر قرار دادند و آن اینکه اگر از مکانیسم ماشه استفاده کنند ایران واکنشی نشان می‌دهد که هزینه آن برای اروپایی‌ها بیشتر از منفعت استفاده از مکانیسم ماشه خواهد بود.

وی با بیان این مطلب که اروپایی‌ها حرف زور را متوجه می‌شوند، گفت: این یک تجربه‌ای برای جمهوری اسلامی است که اگر ما رفتار قاطعی داشته باشیم، طرف مقابل حساب کار خودش را می‌کند.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اروپایی‌هایی که در ظاهر عملکرد ترامپ را نقد می‌کردند، خودشان عملاً ادامه دهنده مسیر ترامپ و البته سیاست‌های تحریمی بایدن علیه ایران هستند.

ایزدی بیان کرد: در خصوص رفتار و عملکرد اروپایی‌ها می‌توان این‌طور گفت که حداقل در قبال ایران آنها فرمانبردار سیاست آمریکا نسبت به ایران هستند.

وی افزود: قبل از برداشته شدن تحریم موشکی از تاریخ ۱۸ اکتبر هم ایران اقداماتی را که می‌توانست در این حوزه انجام می‌داد و اتفاق جدیدی نیفتاده است. کشورهایی که الان مانع ایجاد می‌کنند آن موقع هم مانع ایجاد می‌کردند و کشورهایی که خواهان همکاری با ایران بودند، هم آن زمان و هم الان همکاری با ایران را دارند، بنابراین تفاوت چندانی ایجاد نکرده است.

ایزدی خاطرنشان کرد: تحریم برنامه موشکی ایران از ابتدا حالت نمادین داشت و در کل می‌توان گفت برداشته شدن این تحریم نمادین هم می‌تواند برای ما مثبت باشد.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها