پاسخ استاندار درباره تشکیل استان‌های شرقی و غربی پایتخت

کد خبر: 1253718

استاندار تهران درباره آخرین وضعیت تشکیل استان‌های شرقی و غربی پایتخت گفت: تنها تشکیل استان غربی در حال بررسی بوده اما در این زمینه هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

پاسخ استاندار درباره تشکیل استان‌های شرقی و غربی پایتخت

استاندار تهران درباره آخرین وضعیت تشکیل استان‌های شرقی و غربی پایتخت گفت: تنها تشکیل استان غربی در حال بررسی بوده اما در این زمینه هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

علیرضا فخاری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این باره توضیح داد: درخواست‌هایی برای ایجاد استان غربی تهران وجود دارد و این موضوع در مسیر بررسی قرار دارد اما هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

وی ادامه داد: تشکیل استان غربی در دستور کار بوده و مطالعات آن انجام شده است؛ آخرین وضعیت‌ها در حال رسیدگی است اما از یاد نبرید که برای تدوین چنین قاعده‌ای، باید یک فضایی آماده و امکانات زیرساختی و ساختارهای لازم نیز فراهم شود.

فخاری تاکید کرد: ایجاد یک استان صرف یک تغییر عنوان نیست و جایی که می‌خواهد مسوولیت یک استان را بپذیرد باید زیرساخت، جدول منابع انسانی و ساختار تراز سازمانی آن مشخص شده و تامین باشد.

وی افزود: با این وجود کار در حال انجام است و برخی دستگاه‌ها خود را برای این موضوع آماده کرده‌اند که تشکیل استان‌ غربی تهران به احتمال فراوان به مرکزیت شهریار است.

استاندار تهران این را هم گفت: البته اعتقاد داریم صرف فراوانی جمعیت مبنایی برای استقرار استان نیست و باید سایر مولفه‌های زیرساختی آماده باشد تا دستگاه‌های دولتی هم در تراز یک استان خدمات رسانی به مردم کنند.

فخاری یادآور شد: زیرساخت باید وجود داشته باشد در غیر این صورت با تغییر عنوان، خیلی تغییر وضعیت داده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: کلیات این طرح در حال بررسی است و پس از تصویب در وزارت کشور به مجلس می‌رود و با تایید مجلس، برای اجرا، ابلاغ می‌شود.

احمد وحیدی چهارشنبه گذشته ۱۰ آبان، در حاشیه جلسه هیات دولت در گفت وگو با خبرنگاران در خصوص تشکیل استان تهران غربی گفت: این درخواست وجود دارد اما هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است.

دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور درباره تشکیل استان تهران غربی هم چندی پیش اعلام کرد: در صورت اجرا شهرستان‌های قدس، شهریار، بهارستان، رباط‌کریم و ملارد و همچنین شهر جدید پرند، از استان تهران جدا و با مرکزیت شهریار، تبدیل به «استان تهران غربی» می‌شوند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها