حاجی دلیگانی: امروزه نوع جنگ‌ها متفاوت شده است

کد خبر: 1253933

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: برای حفظ سامانه‌های خودی لازم است که نسبت به توسعه پدافند غیرعامل تدابیر لازم از قبل اتخاذ شذه باشد و همواره مواظب باشیم طرف‌های مقابل نتوانند با روش‌های جدید دست به مقابله بزنند.

حاجی دلیگانی: امروزه نوع جنگ‌ها متفاوت شده است

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: برای حفظ سامانه‌های خودی لازم است که نسبت به توسعه پدافند غیرعامل تدابیر لازم از قبل اتخاذ شذه باشد و همواره مواظب باشیم طرف‌های مقابل نتوانند با روش‌های جدید دست به مقابله بزنند.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره نقش پدافند غیرعامل در جامعه اظهار داشت: در دنیای امروز پدافند غیرعامل با وجود گسترش فضای مجازی و کاربرد آن در زندگی روزمره تقریبا یکی از حیاتی‌ترین مسائل کشور محسوب می‌شود. در سال‌های اخیر، در چند مورد شاهد حملات سایبری دشمن علیه کشور بودیم که اگر هوشیاری‌ها و اقدامات سریع صورت نمی‌گرفت به نوعی زندگی مردم تحت تأثیر قرار می‌گرفت.

 وی در ادامه به اختلال در سامانه مدیریت توزیع سوخت کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: گرچه با همراهی مردم و واکنش سریع مسؤولان، مشکلی ایجاد نشد ولی این امر به نوعی زنگ خطر را برای امکان بروز حوادث مشابه در کشور به صدا درآورد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اهمیت شناخت جنگ ترکیبی خاطرنشان کرد: امروزه نوع جنگ‌ها متفاوت شده و یکی از جنگ‌های پیچیده دنیای امروز هم جنگ از طریق اینترنت و فضای مجازی و سامانه‌هاست که دشمن با مختل کردن بخش‌های خدمات‌رسان یا سامانه‌هایی که فعالیت‌های مهمی را انجام می‌دهند؛ سعی دارد به زیرساخت‌های کشور آسیب وارد کند.

حاجی دلیگانی در ادامه افزود: برای حفظ سامانه‌های خودی لازم است که نسبت به توسعه پدافند غیرعامل تدابیر لازم از قبل اتخاذ شذه باشد و همواره مواظب باشیم طرف‌های مقابل نتوانند با روش‌های جدید دست به مقابله بزنند از این رو یکی از مباحثی هم که در جنگ ترکیبی نمود و اهمیت دارد همین جنگ سایبری، هک کردن سایت‌ها و سامانه‌ها از طریق فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه هرکس دقیق‌تر، سریع‌تر و به موقع‌تر اقدام کند می‌تواند برنده این جنگ باشد، تصریح کرد: باید اهداف و اقدامات پدافند غیر عامل برای مردم تشریح شود چراکه همانند موضوع سلامت پیشگیری در این امر مهم‌تر از درمان است در نتیجه آگاهی و شناخت کم‌هزینه‌تر از جبران خسارت خواهد بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که اقناع افکار عمومی و آگاهی مردم از شناخت پدافند غیرعامل چه تاثیری در جامعه خواهد داشت؟، عنوان کرد: همین که مردم بدانند با یک هزینه ساده‌تر و توجه و دقت لازم  بیشتر می‌توانند جلوی یک هزینه و تخریب بزرگ‌تر را بگیرند؛ رفته‌رفته فرهنگ ایجاد آمادگی و توجه به پدافند غیرعامل در کشور ایجاد خواهد شد.

حاجی‌دلیگانی درباره شبکه ملی اطلاعات و علل توفیق نیافتن در تکمیل این شبکه اذعان کرد: در دولت قبل همیشه به بهانه مسائل فنی، وزارت ارتباطات در انجام سهم خود کوتاهی کرده است. راهکارها و توصیه‌های مقام معظم رهبری همه علمی، منطقی و کارشناسی شده و این مسؤولان هستند که باید با انگیزه مضاعف و تکیه بر توان داخلی به دستورات ایشان جامعه عمل بپوشانند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها