آلبرت بغزیان در گفتگو با فردا:

قیمت دلار به 49 هزار تومان برنمی‌گردد اما جهشی هم نمی‌شود

کد خبر: 1254143

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: هر چند بعید می دانم قیمت دلار به 49 هزار تومان برگردد اما ظرفیت رشد افسارگسیخته را هم ندارد. اگر بانک مرکزی رویه عرضه ارز را بر هم نزند همین وضعیت خواهد ماند و علائمی از این قیمت ارز جهشی شود مشاهده نمی شود.

قیمت دلار به 49 هزار تومان برنمی‌گردد اما جهشی هم نمی‌شود

گروه سیاسی فردا: بازار ارز دوباره دچار نوسان شده است و قیمت ها در بازار غیررسمی بالا و پایین می رود. این وضعیت عامل نگرانی در جامعه شده که مبادا همچون سال گذشته فنر قیمت ارز رها شود.

آلبرت بغزیان در گفتگو با خبرنگار فردا درباره چشم انداز تلاطم بازار ارز گفت: هیجانات ارزی هم می تواند توسط بانک مرکزی مدیریت شود و هم عاملی برای برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا در بازار شود.

وی افزود: در سال گذشته معلوم نبود سایت های عجیب و غرب دلار هرات، سلیمانیه و دوبی چه طور بودند که تا یک اتفاقی می افتاد قیمت ارز 2 تا 3 هزار تومان بالا می رفت ولی بعد از تغییر رئیس بانک مرکزی قیمت دلار مدیریت شد، در حالیکه قیمت ارز به 60 هزار تومان رسید، روند نزولی را طی کرد و به زیر 50 هزار تومان بازگشت.

این استاد دانشگاه یادآور شد: با وجودی که این روزها قدری شاهد افزایش قیمت دلار هستیم اما وضعیت حاد نیست. البته عده ای قیمت فعلی ارز را مطلوب خود نمی دانند بنابراین تلاش دارند به بهانه های مختلف قیمت ارز در بازار غیررسمی افزایش پیدا کند. هر چند بعید می دانم قیمت دلار به 49 هزار تومان برگردد اما ظرفیت رشد افسارگسیخته را هم ندارد. اگر بانک مرکزی رویه عرضه ارز را بر هم نزند همین وضعیت خواهد ماند و علائمی از این قیمت ارز جهشی شود مشاهده نمی شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها