داوطلبان انتخابات مجلس امکان تغییر حوزه انتخابیه را دارند؟

کد خبر: 1254315

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از امکان تغییر مجدد حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

داوطلبان انتخابات مجلس امکان تغییر حوزه انتخابیه را دارند؟

محسن اسلامی در پاسخ به این پرسش که آیا داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امکان تغییر مجدد حوزه انتخابیه را دارند؟ گفت: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی فرایند ثبت نام را به دو شیوه پیش ثبت نام و ثبت نام نهایی تعریف کرده است که برخی داوطلبان در مرحله نخست، حوزه انتخابیه را مشخص کردند و در مرحله دوم، حوزه انتخابیه را تغییر دادند که بر اساس قانون این امکان فراهم شد.

سخنگوی ستاد انتخابات در پاسخ صریح به این پرسش اعلام کرد: فردی که در ثبت نام نهایی، حوزه انتخابیه خود را تغییر داده بود، امکان تغییر مجدد بر اساس قانون تغییر حوزه انتخابیه مصوبه سال۸۲ مجلس را دارد.

اسلامی این را اضافه کرد: اما تغییر مجدد حوزه انتخابیه منوط به این است که «تایید صلاحیت فرد انجام شده و به تعبیر ستاد انتخابات وزارت کشور، فرد نامزد باشد. نامزد انتخابات به فردی اطلاق می شود که صلاحیت او تایید شده و با تایید شورای نگهبان ۱۵ روز قبل از رای گیری امکان تغییر حوزه انتخابیه فراهم است».

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی نحوه تغییر حوزه انتخابیه مجدد توضیح داد: فرد باید با ستاد انتخابات وزارت کشور یا فرمانداری حوزه انتخابیه مکاتبه کند و ما با هماهنگی با هیات نظارت، اعلام می کنیم و این تغییر حوزه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، در مرحله پیش ثبت‌نام رکورد جدیدی در اعلام آمادگی داوطلبان این دوره از انتخابات به ثبت رسید و بیش از ۴۸ هزار نفر برای راهیابی به مجلس دوازدهم نام‌نویسی کردند. این آمار بیش از سه برابرِ ثبت نام دوره پیشین مجلس است.

در این دوره تعداد داوطلبان مجلس دوازدهم در رکوردی بی‌سابقه، ۲۴ هزار و ۸۲۹ نفر به صورت قطعی ثبت نام کردند. مجلس شورای اسلامی دارای ۲۹۰ کرسی نمایندگی است که با این حساب، برای هر یکی از صندلی‌های خانه ملت حدود ۸۵ نفر اسم نوشته‌اند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها