حیدری:توافق تهران و بغداد سبب امنیت پایدار در مرزها می‌شود

کد خبر: 1254490

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: همکاری های مشترک امنیتی میان ایران و عراق می تواند به افزایش مراودات در عرصه های مختلف کمک کند.

حیدری:توافق تهران و بغداد سبب امنیت پایدار در مرزها می‌شود

شهریار حیدری در خصوص آخرین مراحل توافق امنیتی میان تهران و بغداد، گفت: عراق یکی از کشورهای مهم همسایه برای جمهوری اسلامی محسوب می شود لذا وجود امنیت پایدار و ثبات در مناطق مرزی دو کشور دارای اهمیت زیادی است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در چارچوب قوانین ملی این کشور روابط حسنه ای با جمهوری اسلامی دارند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که طبق قانون جمهوری عراق مسئولیت حراست و حفاظت از مرزهای این کشور بر عهده دولت مرکزی است لذا مسئولان این کشور باید پاسخگوی تامین امنیت در مرزهای مشترک با ایران باشند.

وی با یادآوری اینکه یک هزار و 300 کیلومتر مرز مشترک خاکی و آبی میان دو کشور وجود دارد، ادامه داد: بنابراین می توان اذعان کرد دو کشور در حوزه ژئوپلتیک منطقه قرا دارند، از این رو همکاری های مشترک امنیتی می تواند به افزایش مراودات در عرصه های مختلف کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، افزود: چندی پیش شاهد تحرکات گروه های تجزیه طلب و خشونت طلب در مرزهای مشترک بودیم لذا  بر اساس این توافقنامه ای که منعقد شده، نباید هیچ تحرکی امنیتی علیه ایران در مرزهای مشترک صورت بگیرد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تحقق مباحث و توافق های امنیتی و سیاسی میان تهران و بغداد یکی از مولفه های مهم برای برقراری روابط عمیق و پایدار است./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها