خرید‌های امریکایی عبدالحمید به مقصد نرسید!

کد خبر: 1254698

روز گذشته خبر رسید که ۲۲ دستگاه ارتباطی و استارلینک آژانس امنیت ملی امریکا با ردیابی نیرو‌های امنیتی ایران در داخل کشور ضبط شده است. آنچه مورد توجه است، خریدار و در واقع مقصد این محموله در ایران است که خبر را از آنچه که هست، قابل تأمل‌تر می‌کند. مطابق آنچه منابع آگاه اعلام کرده‌اند، مقصد اصلی دو محموله از ۲۲ دستگاه تجهیزات ارتباطی و استارلینک ارسالی «N. S. A»، اختصاصی دفتر عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی در خیابان خیام زاهدان بوده است.

خرید‌های امریکایی عبدالحمید به مقصد نرسید!

سازمان امنیتی «N. S. A» بزرگ‌ترین و سری‌ترین عضو جامعه اطلاعاتی امریکا به شمار می‌آید و حفاظت از ارتباطات دولتی این کشور را برعهده دارد. اینکه چنین خرید‌هایی از نهاد‌های امنیتی امریکا برای دفتر عبدالحمید اسماعیل زهی و بالطبع برای مسجد مکی زاهدان با چه واسطه‌هایی انجام گرفته است، امری است که هنوز بیان نشده است. پیش از این، تحلیل‌ها و خبر‌هایی غیررسمی از ارتباطات عبدالحمید با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی منتشر شده بود. در همین راستا پنج نفر از عوامل مؤثر دریافت کننده و بهره‌بردار این تجهیزات نیز در زاهدان بازداشت شدند.

به گفته یک منبع آگاه ارسال این تجهیزات با هدف «بازتولید آشوب در زاهدان»، «زمینه‌سازی برای ایجاد یک ارتباط امن میان عوامل داخلی با خارج از ایران» و «تسهیل کردن فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای آن‌ها در فضای مجازی» بوده است.

دی ماه سال گذشته یک سایت خبری اقتصادی نوشته بود که «قیمت تجهیزات معمولی استفاده از اینترنت شرکت اسپیس ایکس حدود ۵۹۹ دلار (۲۴ میلیون تومان) است و قیمت تجهیزات تجاری استارلینک نیز رقم ۲۵۰۰ دلار (۱۰۰ میلیون تومان) است. کاربران برای استفاده از استارلینک باید ماهانه ۱۱۰ دلار (چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) به عنوان اشتراک پرداخت کنند و اشتراک ماهانه پلن تجاری نیز ۵۰۰ دلار (۲۰ میلیون تومان) در ماه است.» عبدالحمید اسماعیل زهی در موسم پیاده‌روی اربعین نسبت به هزینه کردن برای این راهپیمایی مذهبی اعتراض کرده بود. او تابستان امسال قصد داشت برای بار حدوداً شانزدهم به حج برود که به او اجازه خروج از کشور داده نشد.

پیش‌تر اشرافیت حاکم بر مسجد مکی و نیز دفتر عبدالحمید و استفاده او از ماشین لندکروز در منطقه سیستان و بلوچستان باعث انتقاداتی نسبت به او شده بود. او نسبت به اوضاع اقتصادی استان همواره معترض بوده است.

منبع: روزنامه جوان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها