ارائه گزارش علت آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود به صحن مجلس

کد خبر: 1254837

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بررسی ابعاد حادثه تلخ و ناگوار کمپ ترک اعتیاد لنگرود در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

ارائه گزارش علت آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود به صحن مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بررسی ابعاد حادثه تلخ و ناگوار کمپ ترک اعتیاد لنگرود در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

حسین حاتمی عصر امروز سه شنبه ۱۶ آبان ماه در حاشیه بازدید از محل حادثه کمپ ترک اعتیاد لنگرود در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: انجام تحقیقات جامع برای تهیه و ارائه گزارش کامل در خصوص بررسی ابعاد موضوع، شناسایی مقصرین احتمالی این ماجرا و چگونگی وقوع این اتفاق در دستور کار قرار مجلس شورای اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه گزارش جامعی در این خصوص تهیه و در مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد، گفت: با جمع‌بندی موارد متعدد در سطح شهرستان و استان همچنین بررسی مستنداتی که تاکنون بوده و در نظر گرفتن اقدامات پسین و پیشین در این مجموعه، گزارشی تهیه و در صحن علنی مجلس قرائت و به سازمان‌های ذی‌نفع در سطح کشور و مدیریت کلان کشور ارجاع داده خواهد شد.

حاتمی با بیان اینکه بررسی وضعیت نگهداری در سایر کمپ‌های ترک اعتیاد نیز مورد توجه است، تصریح کرد: باید سازمان بهزیستی کشور، نهادهای متولی و ناظر با هدف پیشگیری و عدم تکرار این حادثه تلخ متمرکز شده و مسئله اعتیاد و نگهداری از معتادان و کمپ‌های نگهداری بازبینی اساسی شود تا شاهد وقوع چنین اتفاق تلخ و ناگوار در کشور نباشیم.

وی با بیان اینکه چنانچه مشکلات را به صورت زیربنایی نمی‌توانیم حل کنیم حداقل این است که اقدامات پیشگیرانه‌ از باب مسائل تأمینی و ایمنی در سطوح مختلف باید داشته باشیم، تاکید کرد: علاوه بر لحاظ کردن این مسائل در کمپ‌های ترک اعتیاد باید در مراکز متعدد دیگر از جمله در سطح مدارس، مجتمع‌ها و خوابگاه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی رعایت این مسائل مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارتخانه‌های مربوطه بایستی با جدیت در این خصوص ورود داشته باشند و قبل از هرگونه اتفاقی اقدامات پیشگیرانه را در ساختار فیزیکی ساختمان‌ها اعم از امکانات اطفاء حریق و سایر حوادث غیر مترقبه لحاظ کنند.

حاتمی با اشاره به اینکه مجلس هم این ظرفیت را ایجاد و کمک می کند تا این موضوع به نحو احسن مدیریت شود، گفت: حادثه تلخ لنگرود تلنگری برای مسئولین، مدیران و متولیان کشور است که رصد دوباره‌ای در موضوعات مشابه داشته باشند.

قرائت گزارش حادثه آتش سوزی لنگرود در صحن مجلس

 دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: گزارش جامعی از حادثه آتش سوزی لنگرود تهیه و در صحن مجلس قرائت می‌شود و در ادامه ابعاد و مسببین احتمالی حادثه را از طریق تریبون مجلس و رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

حسین حاتمی عصر امروز، ۱۶ آبان ماه در مراسم یادبود جان باختگان حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود و در جمع خانواده هایشان که در مسجد کلیدبر برگزار شد، با بیان اینکه مردم ایران یاد گرفته‌اند در غم‌ها و شادی‌ها کنار همدیگر باشند، اظهار کرد: امروز نیز ملت ایران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب با شما همدرد و سوگوار هستند.

وی با بیان اینکه کمیته بررسی حادثه مذکور با محوریت کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی فعال شده است، افزود: نماینده لنگرود و نماینده تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی در این کمیته چهار نفره حضور دارند تا گزارشی مفصل از اتفاقات رخ داده و قصورات احتمالی و نارسایی‌های موجود در این مسیر را شناسایی کنیم.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش جامعی از نحوه صدور مجوز تا مدیریت صحنه و مسئولیت‌های بعد از آن تهیه خواهد شد، گفت: خانواده‌های آسیب دیده در این حادثه مطمئن باشند که به موضوع رسیدگی خواهد شد تا ابعاد احتمالی مشخص و مقصرین احتمالی تحت تعقیب قرار گیرند.

حاتمی، ضمن قدردانی از خانواده های داغدار جهت همکاری با مسئولان جهت مدیریت موضوع، اضافه کرد: پیام تسلیت رئیس مجلس و نمایندگان را به خانواده ها و اهالی داغدار و شهرستان لنگرود و شهرستان‌های همجوار می‌رسانیم؛ قطعا گزارش جامعی تهیه و در صحن مجلس قرائت می‌شود و در ادامه ابعاد و مسببین احتمالی حادثه را از طریق تریبون مجلس و رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به پیگیری مسئولان استان از لحظات اولیه حادثه جهت رفع مشکل خانواده‌های مصدومان از درمان گرفته تا ترخیص، اضافه کرد: گزارش نهایی را جمع بندی می‌کنیم و قطعا با خاطیان احتمالی برخورد می‌شود؛ البته پیش داوری نداریم و باید بر اساس گزارش نهایی، از تکرار موارد مشابه در آینده جلوگیری کنیم./ایسنا

 ارائه گزارش علت حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود به صحن مجلس

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از ارائه گزارش علت حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد لنگرود به صحن مجلس از سوی این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدسلمان ذاکر عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون گفت: در جلسه امروز که با حضور رئیس سازمان بهزیستی و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و درمان برگزار شد، موضوع حادثه آتش‌سوزی در یکی از مراکز ترک اعتیاد در شهرستان لنگرود استان گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد که مسئولیت صدور پروانه این مراکز، با بهزیستی است، اما مسئولیت نظارت بر عملکرد اینگونه مراکز را وزارت بهداشت بر عهده دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، اظهار کرد: همچنین در این جلسه معاون بهداشت وزارت بهداشت در ارائه توضیحات خود عنوان کرد، اگر چه کار نظارت بر این مراکز بر عهده وزارت بهداشت، اما در حوزه وظایف معاونت بهداشت وزارتخانه نیست.

ذاکر خاطرنشان کرد: با توجه به تأکید رئیس مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به این مسأله، بنا شد کارگروهی از سوی کمیسیون برای بررسی علل حادثه آتش‌سوزی در مرکز ترک اعتیاد در لنگرود تشکیل و گزارش دقیق درباره این حادثه تدوین و به صحن مجلس ارائه شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها