آغاز پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری

کد خبر: 1255130

پنجمین روز ثبت نام ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها و فرمانداری قم آغاز شد.

آغاز پنجمین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری

پنجمین روز ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری از ۸ صبح امروز (پنجشنبه ) در وزارت کشور و فرمانداری‌های مراکز استان‌ها آغاز شد.

همچنین داوطلبان از سراسر کشور می‌توانند در فرمانداری قم و ستاد انتخابات کشور ثبت نام کنند.

نام‌نویسی داوطلبان ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز چهارم با ثبت نام ۶۶ نفر در حالی پایان یافته است که مجموع متقاضیان حضور در این انتخابات به ۱۵۴ نفر رسیده است.

از میان ۱۵۴ داوطلب انتخابات مجلس خبرگان تا این لحظه، ۲۸ درصد از میانگین سنی ۴۰ تا ۵۰ سال، ۲۹ درصد را ۵۰ تا ۶۰ ساله‌ها، ۲۹ درصد را ۶۰ تا ۷۰ ساله‌ها و ۱۴ درصد را بالای ۷۰ سال تشکیل می‌دهند.

در انتخابات این دوره کسانی که سابقه ثبت نام در دوره‌های قبلی را داشتند، ۶۷ درصد هستند. همچنین ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس فعلی خبرگان در دوره پنجم، نام‌نویسی کردند. ۵۹ درصد از ثبت نام‌کنندگان را ایثارگران تشکیل می‌دهند.

رتبه‌بندی استان‌ها در شاخص میزان استقبال به ازای هر کرسی، به ترتیب ۱۰ استان اول شامل استان‌های سمنان، ایلام، قم، قزوین، مازندران، زنجان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و یزد هستند.

در این چند روز چهره‌های مطرحی همچون آیت الله سید احمد خاتمی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن عالمی، نماینده حجت الله الاسلام سید محمود علوی، حجت السلام محسن قمی، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، حجت‌السلام اشکوری، با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام خود را قطعی کردند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها