نماینده مجلس: هنوز ۲۶۰ هزار معلم کم داریم

کد خبر: 1255220

نماینده مردم همدان در مجلس تاکید کرد: با وجود اینکه سازمان اداری استخدامی تقریباً در دو سال دولت سیزدهم برابر ۸ سال گذشته معلم جذب کرده و هنوز ۲۶۰ هزار معلم کم داریم.

نماینده مجلس: هنوز ۲۶۰ هزار معلم کم داریم

احمد حسین فلاحی نماینده مردم  همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع همسان‌سازی حقوق متعلق به همه بازنشستگان عزیز است، اظهار کرد: تقریباََ دولت‌ها در ادوار مختلف تاکنون ۳۵ قلم به آموزش و پرورش بدهکارند همسان‌سازی، رتبه‌بندی، صندوق ذخیره فرهنگیان، حقوق بازنشستگی، سرانه مدارس و... متاسفانه توجه جدی به این مسئله نشده و مورد همسان‌سازی را دو سال قبل تصویب کردیم اما چون در بودجه سالانه قرار دارد با تمام شدن سال مالی، دولت پرداخت نکرده و در برنامه هفتم توسعه که در حال تدوین است اگر قانون آن ثابت بشود در آن مسائل همسان‌سازی حقوق و غیره نیز حل می‌شود.

وی در خصوص صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی که خصوصی و مال مردم هستند، گفت: مردم برای صندوق‌ها پول واریز کرده‌اند که در زمان بازنشستگی به آنها خدمات دهد و دولت‌ها سهم شان را به موقع پرداخت نکردند. دولت‌ها نباید به این صندوق‌ها دستبرد می‌زدند. از صندوق ذخیره فرهنگیان که حدود ۱۶ هزار میلیارد تومان ربوده شد و آقای روحانی گفت که وام داده شده و باید دستگاه‌های قضایی و نظارتی با جدیت در این موارد ورود و رسیدگی کنند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: عزیزان فرهنگی بدانند صندوق‌ها چون به‌موقع طلبشان وصول نشده زیان‌ده شده‌اند، وگرنه باید به مردم خدمات ارائه می‌دادند. در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان یک شرکت پتروشیمی به نام «پتروفرهنگ» پیشنهاد دادیم که دولت بدهی خود را به این صندوق از سوخت گاز و نفت و... پرداخت کند. دولت روحانی در یک لایحه ۵۰۰۰ میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته بود.در ابتدای سال جاری ۴۱ هزار میلیارد تومان از دولت سیزدهم هزینه رتبه‌بندی گرفته شده است؛ یعنی ۸ برابرهنوز رتبه‌بندی معلمان سال ۱۴۰۰ باقی مانده به این دلیل که می‌خواستند بودجه آن را از محل فروش اموال تامین کنند که ممکن نشد.

فلاحی در ادامه پاسخ به سوالات متعدد فرهنگیان اضافه کرد: در جلسه هفته پیش، سازمان برنامه و بودجه قول داده که به زودی پاداش بازنشستگان، هزینه رتبه‌بندی و بدهی‌های دولت را حل کند و کمبود معلم را که متوقف شده بود، سازمان اداری استخدامی تقریباً در این دو سال در دولت سیزدهم برابر ۸ سال گذشته معلم جذب کرده و هنوز ۲۶۰ هزار معلم کم داریم./خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها