سفیر ایران در ریاض: آماده همکاری با عربستان در حمایت از فلسطین هستیم

کد خبر: 1255411

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ریاض با اشاره به سفر رئیسی به عربستان تاکید کرد که تهران آماده همکاری با ریاض در چارچوب حمایت از ملت فلسطین است

سفیر ایران در ریاض: آماده همکاری با عربستان در حمایت از فلسطین هستیم

سفیر کشورمان در ریاض اعلام کرد که ایران آماده همکاری با عربستان و همه طرف‌های ذی‌ربط منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از ملت فلسطین است.

«علیرضا عنایتی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در سخنانی اعلام کرد که تهران آماده همکاری با عربستان برای حمایت از ملت فلسطین است.

عنایتی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق‌الاوسط در این زمینه اظهار داشت: تهران از هر ابتکار یا اقدام جمعی برای آتش‌بس در نوار غزه و جلوگیری از گسترش دایره جنگ ناعادلانه علیه مردم بی دفاع فلسطین و نیز ممانعت از تشدید ویرانی‌ها و کشتار و قتل عام کودکان در غزه حمایت می‌کند.

سفیر کشورمان در ریاض افزود: جمهوری اسلامی ایران با همکاری پادشاهی عربستان سعودی، طرف‌های ذی‌ربط و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی آماده ایفای نقش مؤثر در شکل‌گیری موضع واحد ضد اشغالگران و حمایت از ملت فلسطین است.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در نشست وزرای خارجه در سازمان همکاری اسلامی که مدتی قبل در جده برگزار شد مشارکت کرد که در چارچوب نقش تهران در حمایت از آرمان فلسطین بود.

روزنامه الشرق‌الاوسط با اشاره به اینکه سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران قرار است در نشست فوق‌العاده کشورهای اسلامی و عربی در ریاض برای بحث درباره تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه و شرایط اسف‌بار مردم نوار غزه شرکت کند اعلام کرد که این اولین سفر رئیس جمهور ایران به عربستان بعد از احیای روابط دو کشور در مارس 2023 است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به‌منظور شرکت در جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای پیگیری راهکاری بازدارنده در مقابل جنایات صهیونیست‌ها، رفع محاصره و آغاز امدادرسانی به مردم غزه عازم ریاض پایتخت عربستان شد.

رئیسی پیش از عزیمت، در فرودگاه مهرآباد تهران طی سخنانی اعلام کرد: این سفر به دعوت رئیس سازمان همکاری‌های اسلامی که ریاست دوره‌ای را پادشاه محترم عربستان به‌عهده دارد، انجام می‌شود. موضوع نشست هم فلسطین است و البته درخواست ما برای تشکیل این نشست به حدود یک‌ماه قبل می‌گردد؛ لکن به‌دلایل مختلفی با تأخیر برگزار شد و امروز در ریاض با شرکت سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: امت اسلامی و مردم مسلمان در سراسر جهان و مردم صاحب فهم و درک در سراسر عالم که به‌صورت میلیونی به خیابان آمده‌اند، فریادشان از ظلم رژیم صهیونیستی و حمایت‌های آمریکایی‌ها از این نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت است. آمریکایی‌ها در اظهارات‌شان اعلام می‌کنند که می‌خواهیم دامنه جنگ گسترش نیابد و به ما و برخی کشورها هم پیغام می‌دهند ولی این حرف با عمل‌شان سازگاری ندارد. آمریکایی‌ها سوخت این ماشین جنگی که امروز در غزه جنایت می‌کند را تهیه کردند؛ خود ماشین جنگی در اختیار آن‌هاست و اقدامات هم از سوی آمریکایی‌ها انجام می‌گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها