مواضع دولت بایدن در غزه صدای مقام‌های آمریکا را درآورد

کد خبر: 1255415

بیش از هزاران نفر از مقامات رسمی در آژانس بین المللی توسعه آمریکا در نامه‌ای سرگشاده خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شدند؛ نامه‌ای که جدیدترین نشانه نارضایتی از سیاست‌های دولت بایدن در قبال رژیم صهیونیستی است.

مواضع دولت بایدن در غزه صدای مقام‌های آمریکا را درآورد

بیش از هزاران مقام رسمی در آژانس توسعه بین‌المللی ایالات‌متحده  نامه‌ای سرگشاده را امضا کرده‌اند و در آن از دولت بایدن خواسته‌اند تا هر چه سریع‌تر جهت حمایت از جان غیرنظامیان غزه خواستار آتس‌بس فوری در جنگ بین رژیم صهیونیستی و حماس شود.

به گزارش «رویترز» این نامه آخرین نشانه از نارضایتی دولت آمریکا از حمایت‌های گسترده جو بایدن از رژیِم صهیونیستی در جریان حملات ۷ اکتبر است.

به گفته وزارت بهداشت غزه، واشنگتن هرگونه درخواست از سوی رهبران عرب و فلسطین و حتی دیگر رهبر دنیا برای درخواست از رژیم صهیونیستی جهت توقف حمله به نوار غزه که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی و از جمله ۴هزار و ۵۰۰ کودک شده را رد کرده است.

در این نامه آمده است: ما از نقض بی‌شمار قوانین بین‌المللی که هدفشان حفاظت از غیرنظامیان، پرسنل پزشکی و رسانه‌ها و همچنین مدارس، بیمارستان و مساجد است، نگران و ناامید هستیم. ما معتقدیم تنها در صورتی می توان از تلفات فاجعه‌بار بیشتر در مورد جان انسان‌ها جلوگیری کرد که دولت ایالات‌متحده خواستار آتش‌بس فوری در غزه شود.

نوشتن این نامه که از تاریخ ۲ نوامبر آغاز شد، اکنون ۱ هزار و ۲۹ امضا از سوی کارکنان و مقامات رسمی آژانس بین‌المللی توسعه در ایالات متحده را به دست آورده است.

اگرچه نام امضا‌کنندگان در این نامه نوشته نشده است با این حال این نامه نشان می‌دهد که از سوی مقامات بسیاری از دفاتر آژانس در واشنگتن و مقامات فعال این آژانس در سراسر جهان امضا شده است.

سخنگوی آژانس بین‌المللی توسعه ایالات متحده از اقدام کارکنان آژانس در این زمینه قدردانی کرده و گفته که از دیگر اقدامات مرتبط جهت حمایت از غزه استقبال می‌کند.

این نامه اعتراضی خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بحبوحه تشدید نگرانی‌های گسترده برخی از مقامات سیاسی از واکنش ایالات متحده به بحران خاورمیانه است.

پیشتر نیز در همین رابطه، ۵۰۰ نفر از کسانی که در سال ۲۰۲۰ در کارزار انتخاباتی بایدن کار می‌کردند در نامه‌ای که از سوی رویترز منتشر شده، از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا برای برقراری آتش‌بس فوری وارد عمل شود. همانطور که کارکنان کنگره نیز هفته گذشته این درخواست را در مقابل ساختمان کنگره عنوان کردند.

یک منبع آگاه گفته است که «ناامیدی عمیقی» در بین مقامات آمریکایی پس از حملات ۷ اکتبر در باب این موضوع شکل گرفته است که دولت بایدن چطور «اختیار نامحدود» را به رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی به غزه داده است./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها