ظهره وند در گفت‌وگو با «فردا»:

برخی مشارکت کم در انتخابات را به نفع خود می‌دانند

کد خبر: 1255682

فعال سیاسی اصولگرا گفت: برخی مطرح می کنند «پایین بودن سطح مشارکت به نفع ماست»؛ این تفکر برای کشور فاجعه آمیز است.

برخی مشارکت کم در انتخابات را به نفع خود می‌دانند

گروه سیاسی فردا: هر چه به زمان اسفندماه نزدیکتر می شویم، فضای سیاسی کشور بیشتر انتخاباتی می شود اما هنوز شهرهای بزرگ چنین حس و حالی ندارند.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفتگو با خبرنگار فردا درباره شکل گیری فضای انتخاباتی در کشور گفت: هنوز تا زمان انتخابات فاصله داریم و شرایط انتخابات ایران نیز همیشه دقیقه نودی است. البته برخی نامزدها ردصلاحیت شده اند اما صرف ردصلاحیت شدن نمی توان گفت وضعیت کنونی فضای سیاسی کشور متأثر از این اتفاق است.

وی افزود: آنچه می تواند بر شور انتخاباتی موثر باشد، شکل گیری گفتمانی است که بتواند جریانات فکری را متقاعد کند و پای صندوق بیاورد. الان جای این مسئله خالی است و باید برای آن تدبیری شود. معتقدم اگر جنگ حماس و رژیم صهیونیستی با پیروزی مقاومت تمام شود، همین شور انتخاباتی را بیشتر خواهد کرد چون نشان می دهد گفتمان مقاومت توانسته آن نقش آفرینی و اثرگذاری خودش را داشته باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: اگر گفتمان سیاسی برای خروج از این وضعیت اقتصادی کشور و مردم راهکارهای عملی ارائه دهد و دورنمای روشنی را ترسیم کند، قطعا بر وضعیت شور انتخاباتی موثر خواهد بود. همچنین اگر رقابت انتخاباتی به شکلی باشد که دیدگاه های مختلف بتوانند طرح بحث کنند، خیلی در رونق انتخاباتی تأثیر خواهد داشت.

وی ادامه داد: برخی مطرح می کنند «پایین بودن سطح مشارکت به نفع ماست»؛ این تفکر برای کشور فاجعه آمیز است. اینها کسانی هستند که دنبال انحصار قدرت هستند. معتقدم سطح بالای مشارکت مهمتر از آن است که چه جریانی اکثریت را در مجلس به دست گیرد. این ارتباط مستقیمی با مسئله امنیت ملی و منافع ملی کشور دارد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها