عباسی: کشورهای منطقه نباید با اسرائیل روابط سیاسی و تجاری برقرار کنند

کد خبر: 1255818

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: کشورهای منطقه باید با موجودیت رژیم غاصب صهیونیستی مشکل داشته باشند و نباید با اسرائیل روابط سیاسی و تجاری برقرار کنند.

عباسی: کشورهای منطقه نباید با اسرائیل روابط سیاسی و تجاری برقرار کنند

فریدون عباسی درباره اجلاس اضطراری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی درباره جنگ غزه، گفت: کشورهای اسلامی و عربی در این نشست سعی کردند کدورت‌ها و اختلافات گذشته خود را تا حد زیادی کنار بگذارند و درباره راهکارهای حل بحران غزه به راهکارهای عملی برسند.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور مواضع خوبی در این اجلاس داشت و پیشنهادات مهم و عملی را برای حل بحران غزه مطرح کرد که امیدواریم مابقی کشورها هم پیشنهادات ایران را قبول کنند و در عمل در این راستا حرکت کنند.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جای تأسف دارد که برخی از مقامات کشورهای منطقه هنوز به طور عملی از فلسطین حمایت نکردند و صرفاً برای تطهیر خود نزد ملت‌هایشان در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی حضور یافتند و بیانیه دادند. در واقع، برخی از دولت‌های منطقه هنوز با ملت‌های خود در حمایت از فلسطین و اقدام علیه رژیم صهیونیستی همراه نیستند و لازم است موضع‌گیری شدید و محکم‌تری علیه صهیونیست‌ها داشته باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم جهان باید از فاجعه و خطر رژیم صهیونیستی برای همه دنیا بیش از پیش آگاه شوند. کشورهای اسلامی باید به خودشان بیایند و اجازه ندهند اسرائیل ثبات منطقه را به هم بزند. کشورهای منطقه باید با موجودیت این رژیم غاصب مشکل داشته باشند و نباید با اسرائیل روابط سیاسی و تجاری برقرار کنند.

عباسی با بیان اینکه بیداری کشورها برای مقابله با رژیم صهیونیستی اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: هنوز برخی از کشورها از عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی دست برنداشته‌اند که لازم است حرکت‌های مردمی ایجاد شود تا اگر سران کشورهای اسلامی و عربی با اسرائیل سازش کرده و با مردم خود علیه صهیونیست‌ها همسو نبودند، از سوی مردم خود کنار گذاشته شوند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها