«فردا» گزارش می‌دهد:

حواشی یک تحصن

کد خبر: 1255887

در پی تحصن الیاس نادران در صحن مجلس قالیباف گفت: استفعا را در اولین جلسه هیئت رئیسه مطرح کنیم و اگر دلیل پذیرفته شد، در اولین جلسه صحن آن را اعلام وصول می‌کنیم.

حواشی یک تحصن

گروه سیاست سایت فردا: الیاس نادران در  جلسه علنی نوبت صبح دیروز مجلس مقابل جایگاه هیات رئیسه تحصن کرد و روی زمین نشست. این تحصن یک ساعت طول کشید و در این مدت تعداد زیادی از نمایندگان با او صحبت کردند. در نهایت با وساطت حجت الاسلام مجتبی ذوالنور نایب رئیس مجلس، نادران به تحصن خود پایان داد و روی صندلی خودش نشست

با آغاز جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس، بار دیگر الیاس نادران در مقابل جایگاه هیات رئیسه مجلس به تحصن نشست. الیاس نادران  در ۱۱ دی سال ۱۴۰۱ در تذکری خطاب به رئیس مجلس گفته بود: «استعفایم را تقدیم هیئت رئیسه کرده‌ام که تقاضا دارم آن را قرائت کنید».

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس پیش از پایان جلسه نوبت عصر صحن، در واکنش به تحصن نادران و درخواست این نماینده برای در دستور قرار گرفتن درخواست استعفایش به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: «مصوبه آیین‌نامه داخلی مجلس درباره استعفا این است که این درخواست باید مدلل باشد و سپس به صحن ارائه شود؛ در این زمینه در هیئت رئیسه تصویب کرده‌ایم که موضوع استعفای نمایندگان را در اولین جلسه هیئت رئیسه مطرح کنیم و اگر دلیل پذیرفته شد، در اولین جلسه صحن آن را اعلام وصول می‌کنیم».

او با اشاره تحصن نادران مقابل جایگاه هیئت رئیسه صحن مجلس افزود: «این موضوع را صبح نیز مطرح کردم اما این برادر عزیز انتخاب کردند که همین لحظه باید استعفا را بپذیرید درحالی که طبیعتا ما باید بر اساس مقررات رفتار کنیم.

گفتنی است همان‌طور که قالیباف هم اشاره کرده است در ماده۹۱ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است: «نماینده تقاضای استعفای مدلّل خود را به عنوان رئیس‌مجلس می‌‌نویسد و رئیس‌ مجلس آن را در اولین جلسه علنی و بدون قرائت متن، اعلام و در دستور کار هفته بعد می‌‌گذارد. نماینده می‌‌تواند قبل از شروع بررسی در مجلس تقاضای استعفای خویش را مسترد دارد».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها