حضور چند هزار آمریکایی در امور نظامی و هسته‌ای اسرائیل

کد خبر: 1256117

آمریکایی‌ها از طریق یک واسطه لبنانی مورد حمایت همه طرفها به اطلاع مقاومت رسانده که نظامیان آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی مشارکتی در جنگ در کنار ارتش رژیم صهیونیستی نخواهند داشت و ماموریت محوله به آنها ویژه است.

حضور چند هزار آمریکایی در امور نظامی و هسته‌ای اسرائیل

رای الیوم، رسانه معروف عرب‌زبان به نقل از برخی منابع خود اعلام کرد که آمریکایی‌ها از طریق یک واسطه لبنانی مورد حمایت همه طرفها به اطلاع مقاومت رسانده که نظامیان آمریکایی در سرزمین‌های اشغالی مشارکتی در جنگ در کنار ارتش رژیم صهیونیستی نخواهند داشت و ماموریت محوله به آنها ویژه است.

این رسانه همچنین نوشت که منابع وابسته به پنتاگون گفته‌اند که ۲۰۰۰ نیروی آمریکایی در اسرائیل حضور دارند. با این حال این رسانه گفته که منابع پنتاگون ادعا کرده اند که بیشتر این نیروها مستشاران نظامی هستند.

همچنین این رسانه نوشته که هدف از اعزام این نیروها حمایت از دو مرکز هسته‌ای در اراضی اشغالی، یعنی دیمونا و منطقه صحرانی «تبنه» است.

پیشتر تسنیم در دو خبر اولاً اعلام کرده بود که ۵۰۰۰ نظامی آمریکایی در عملیات‌های اسرائیلی‌ها علیه مردم غزه مشارکت دارند که بخشی از آن به مشارکت مستقیم و بخش اعظم آن نیز به پشتیبانی، هدایت و ... برمی‌گردد. و ثانیاً کنترل کلان مراکز هسته‌ای صهیونیست‌ها نیز به آمریکایی‌ها واگذار شده است.

آنچه رأی الیوم درباره اقرار منابع آمریکایی آورده، در وهله اول تایید هر دوی این اخبار است؛ اخباری که پیشتر برخی رسانه‌های اسرائیلی آن را عملیات روانی سایت عبری تسنیم علیه خودشان توصیف می‌کردند!

منابع آمریکایی پیشتر سعی در تکذیب این اخبار داشتند وحالا دست‌کم بخشی از آن را تایید می‌کنند؛ اما در همین تایید نیز قسمتی از ماجرا را همچنان مخفی نگهداشته‌اند.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها