‌رئیس جمهور در سفر شهرکرد:

افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری/ نباید شاهد محرومیت و بیکاری باشیم/ چرا یک پروژه‌ 4 ساله باید 14 سال طول بکشد؟

کد خبر: 1256484

رئیس جمهور با اشاره به استعدادهای طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: با انجام طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی در این استان، نیمی از مشکلات آبرسانی استان برطرف می‌شود.

افتتاح ۱۵ طرح آب و برق در چهارمحال و بختیاری/ نباید شاهد محرومیت و بیکاری باشیم/ چرا یک پروژه‌ 4 ساله باید 14 سال طول بکشد؟

 آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس محترم جمهور دقایقی پیش از طریق فرودگاه بین المللی شهرکرد وارد استان چهارمحال و بختیاری شد

در این سفر که  به منظور دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور صورت می‌گیرد برخی از وزرا و اعضای هیئت دولت نیز رئیس جمهور را همراهی می‌کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر آموزش و پرورش، وزیر کشور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر نیرو، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر جهاد کشاورزی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان، معاون زنان رئیس جمهور از جمله افرادی هستند که رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کنند.

بهره‌برداری از 50 کیلومتر بزرگراه، افتتاح چهار هزار واحد مسکن شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی، آغاز عملیات اجرایی 12 هزار واحد مسکونی و واگذاری 400 قطعه زمین در قالب طرح جوانی جمعیت و آماده‌سازی 200 هکتار زمین، افتتاح طرح توسعه چادر مشکی حجاب در شهرکرد، توسعه صنایع فولاد، بهره‌برداری از 2 هزار هکتار آبیاری نوین، 6 طرح آبرسانی به زمین‌های کشاورزی و تعریض و ایمن‌سازی 300 کیلومتر جاده ارتباطی در زمُره برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان چهارمحال و بختیاری است.

همچنین افتتاح ساختمان پارک علم و فناوری و بهره‌برداری از 110 کیلومتر شبکه فیبرنوری شهری و 430 کیلومتر فیبرنوری روستایی، سخنرانی در مُصلای امام خمینی(ره) شهرکرد، دیدار با سران طوایف، دیدار با قشرهای خاص، نشست با مسوولان آب و فاضلاب و بنیاد نُخبگان، حضور در شورای اداری و نشست مطبوعاتی از دیگر برنامه‌های سفر 2 روزه رئیس جمهور به این استان است.

 رئیسی: نباید شاهد محرومیت و بیکاری باشیم

رئیس جمهور با اشاره به استعدادهای طبیعی استان چهارمحال و بختیاری، گفت: با انجام طرح‌ها و پروژه‌های آبرسانی در این استان، نیمی از مشکلات آبرسانی استان برطرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز پس از ورود به استان چهارمحل و بختیاری از طریق فرودگاه شهرکرد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: توفیقی است که امروز در شهرکرد هستیم. استان چهارمحال و بختیاری جلوه کار و تلاش و مردمان خونگرم است. ترک‌ها، لرها و فارس‌های این استان مردم با صفا و با وفا نسبت به انقلاب اسلامی هستند و من نسبت به 2500 شهید و 7 هزار جانباز و ایثارگر، خانواده معزز شهدا و سرداران استان  ادای احترام می‌کنم.

رئیس جمهور گفت: در سفر اول مصوباتی داشتیم که باید اجرایی می‌شد، خوشبختانه با تلاش مدیران اجرایی امروز شاهد اجرای طرح‌ها و پروژه‌هایی هستیم که در دور اول سفر تصویب شد و باید اجرایی می‌شد، یکی از این طرح‌های مهم استان آبرسانی است.

وی بیان داشت: این استان زمین‌های حاصلخیز، آب فراوان و .. دارد و باید به خوبی از این‌ها استفاده کرد تا مشکلات این استان حل شود. خوشبختانه مشکل نیمی از جمعیت مردم این استان در خصوص آبرسانی حل می‌شود و طرح‌ها و پروژه‌های قابل توجه انجام شده است. استانی که این میزان از استعداد در آن نهفته است نباید شاهد محرومیت و بیکاری و مسائل این چنینی در استان باشیم.  

رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: از همه کسانی که برای رفع محرومیت استان چهارمحال و بختیاری تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم. امروز پیگیر مصوبات دور اول سفر هستم و به دنبال انجام کارهایی هستیم که رضایت خداوند متعال را جلب کنیم و اعتماد مردم را افزایش دهیم./ تسنیم

 رئیس جمهور ۱۵ پروژه آبرسانی و برق‌رسانی چهارمحال و بختیاری را افتتاح کرد

۱۵ پروژه آبرسانی و برق‌رسانی به صورت متمرکز با حضور رئیس جمهور در استان چهارمحال و بختیاری افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش تسنیم از شهرکرد، با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری، مجموعا 15 پروژه آبرسانی و برق‌رسانی در این استان به صورت متمرکز افتتاح شد.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین اظهار داشت: امروز علی‌رغم اینکه فصل کار در این استان محدود است، با تلاش و کار شبانه‌روزی، تامین آب شرب پایدار برای 65 درصد استان چهارمحال و بختیاری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری با اینکه سرچشمه سه رود بزرگ و تامین کننده 11 درصد منابع آب کشور است، تنش آبی داشت و 200 روستا به وسیله تانکر آبرسانی می‌شدند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: با طرح‌هایی که  از مدت‌ها پیش شروع شده بود و  با تزریق اعتبار سفر اول ریاست جمهور، جان تازه‌ای گرفته بود، امروز شاهد هستیم که با دست ریاست محترم جمهور طرح‌های آبرسانی استان افتتاح خواهند شد.

 رئیس جمهور: در دولت بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام متمرکز شده ایم

رئیس جمهور گفت: امروز تنش آبی ۱۱۷ روستا در استان چهارمحال و بختیاری مرتفع شد و با افتتاح طرح آبرسانی این روستاها، آب پایدار با کیفیت برای این روستاها تامین شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز در آیین افتتاح متمرکز 15 پروژه آبرسانی و برقرسانی استان چهارمحال و بختیاری گفت:  خرسندیم از ین حیث که آنچه که به مردم عزیز استان وعده داده شد مبنی بر پیگیری مشکلات آب استان، امروز بخش قابل توجه مشکلات آبی این استان حل می‌شود.

وی با بیان اینکه برای این تلاش‌ها باید از همه دست‌اندرکاران و همه عزیزان در جهت به ثمر رساندن پروژه‌ها تشکر ویژه کرد، عنوان کرد: موضوع طرح‌های آبرسانی در استان حاصلخیز و پرآب چهارمحال و بختیاری اهمیت دارد، اینجا جایی است که سخن از کمبود آب نیست، بلکه مسئله مدیریت آب است. اگر آب مدیریت شود، می‌توان برای همه مناطق آب را تامین کرد.

رئیس جمهور با اشاره به سد غدیر باباحیدر که 15 سال به طول انجامیده است، مطرح کرد: ما مثل سد باباحیدر را داریم که 15 سال است که آغاز شده بود و می توانست در سال‌های ابتدایی به سامان برسد که اگر اینچنین بود هزینه برای آن 150 میلیارد تومان بود اما با گذشت زمان، هزینه آن 10 برابری شد و امروز شاهد آبگیری سد هستیم.

رئیسی با اشاره به روستاهای استان که دچار تنش آبی و مشکلات آبرسانی هستند، گفت: امروز با همکاری عزیزان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تنش آبی 117 روستای این استان حل شد، ما خرسندیم که مردم دسترسی به آب پیدا می‌کنند، استان چهارمحال و بختیاری  استانی پرآب محسوب می‌شود و بام ایران است، طبیعتا زمینه اینکه بتوانیم مشکل آبرسانی را حل کنیم بسیار فراوان است.

وی با اشاره به اینکه لازم است با همکاری بیشتر، مشکلات آبرسانی سایر روستاهای این استان نیز حل شود، ادامه داد: در سطح کشور، 10 هزار روستا وجود دارد که مشکل تنش آبی و آبرسانی دارند که تا به امروز مشکل 3500 روستا حل شده است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه انجام این کارها جز با کار جهادی و انکیزه و اخلاص قابل حل نبود، ادامه داد: 70 درصد این پروژه در استان چهارمحال و بختیاری در این دولت انجام شده است، همچنین بیشترین جذب اعتبارات با همت عزیزان در این دوره صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه آنچه که رهبری به همه ما توصیه کردند این است که باید در دل مردم ایجاد امید کنیم، مطرح کرد: امید در دولت به معنای کار و تلاش مداوم است که می‌تواند امید در دل مردم ایجاد کند.

رئیسی همچنین به سد غدیر باباحیدر اشاره کرد و افزود: مجموعا 13 برابر سرعت کار در این طرح در دولت سیزدهم بیشتر شده است، برای همین هم در زمان کمی به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه موضوع نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام مسئله اولویت‌دار و محور دولت است، عنوان کرد: نباید مردم با دیدن پروژه‌هایی که طول کشیده است بگویند چرا انقدر طول کشیده است، نباید پروژه‌ای که4 ساله تمام می‌شد، 14 سال طول بکشد، این به این معناست که هزینه‌ها برای بهره‌برداری از پروژه افزایش پیدا کرده است. هنر ما این است که رضایت مردم را برآورده کنیم که با عمل و اقدام قابل برآورده شدن است.

 تشکر بی‌بی‌گل از رئیس‌جمهور/ نامه بی‌بی‌گل ۴۳خانوار را صاحبِ خانه کرد

بی‌بی گل سلیمانی در فرودگاه شهرکرد به استقبال رییس‌جمهور در دور دوم سفر رییس جمهور رفت تا از وی به صورت ویژه قدردانی کند.

به گزارش تسنیم از شهرکرد، در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور یک مهمان ویژه حضور داشت؛ بی‌بی‌گل همان پیرزن که در سفر استانی سال قبل رئیس‌جمهور به این استان جلوی ماشین ریاست جمهوری را گرفت و به رئیس‌جمهور نامه داد.

آیت‌الله رئیسی در همان زمان و مکان دستور پیگیری خواسته بی‌بی‌گل را صادر کرد و مشکل خانه بی‌بی‌گل پس از دستور آیت‌الله رئیسی و مسئولان مربوط برطرف شد.

نامه‌ بی‌بی‌گل به آقای رئیسی در سفر قبلی رئیس‌جمهور به مناطق دور دست چهارمحال و بختیاری مشکل ساخت خانه را برای 43 خانوار حل کرد و امروز بی‌بی‌گل برای تشکر و قدردانی از رئیس‌جمهور آمده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها