آصفری: تمدید مکرر معافیت عراق بیانگر شکست آمریکا است

کد خبر: 1256530

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: تمدیدهای مکرر معافیت‌های آمریکا در حوزه برق و حتی گاز عراق نشان می‌دهد سیاست تحریمی که مقامات کاخ سفید پیش بینی کرده‌اند از کارآیی لازم برخودار نیست و نمی‌تواند اقتصاد ایران را تحت الشعاع قرار دهد.

آصفری: تمدید مکرر معافیت عراق بیانگر شکست آمریکا است

محمدحسن آصفری در رابطه با تمدید معافیت‌های تحریمی عراق برای خرید برق از ایران توسط ایالات متحده، گفت: عراقی ها برای تامین برق خود باید با کشورهای همسایه خصوصا جمهوری اسلامی تبادل مالی داشته باشند و این مهم در حالیست که تحریم های بدون پشتوانه کاخ سفید موجب شده این مسئله تحت تاثیر قرار بگیرد.

نماینده مردم اراک و کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کاهش واردات برق از ایران به معنای کمبود برق در عراق است و این موضوع نارضایتی مردم این کشور را در پی خواهد داشت، اظهار کرد: بنابراین می توان به وضوح دید که سیاست تحریمی و افزایش فشار علیه ایران نتوانسته در مراودات دوجانبه تهران و بغداد اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: به عبارتی تمدیدهای مکرر معافیت های آمریکا در حوزه برق و حتی گاز نشان می دهد سیاست تحریمی که مقامات کاخ سفید پیش بینی کرده اند از کارآیی لازم برخودار نیست و نمی تواند اقتصاد ایران را تحت الشعاع قرار دهد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه آمریکایی ها عنوان می کنند که تحریم های آنان مردم ایران را هدف قرار نداده اما واقعیت مسئله طور دیگری است، افزود: بدون شک هر اقدامی که به ایران اسلامی آسیب وارد کند، بر زندگی مردم تاثیرگذار است؛ وقتی سیاستمداران ایالات متحده با فشار بر کشورها از دسترسی ایران به اموال بلوکه خود جلوگیری می کنند، امکان تهیه دارو برای بیماران سرطانی و شرایط خاص با دشوار مواجه می شود که نشان دهنده جهت گیری تحریم های واشنگتن است.

نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها دریافته اند نمی توانند جمهوری اسلامی ایران را محدود کنند زیرا این موضوع سبب خواهد شد منطقه نیز دچار چالش و تنش شود، تصریح کرد: ایران جایگاه مهم در تامین انرژی دنیا دارد و در منطقه استراتژیکی قرار گرفته است از این رو جلوگیری از مراوده کشورها با ایران، سبب ایجاد خلل در تامین انرژی آنها خواهد شد که این موضوع به بروز چالش ها منجر می شود./

خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها