عکس یادگاری رئیسی با سران عشایر چهارمحال و بختیاری

کد خبر: 1256604

رئیس جمهور گفت: سفره مردم را نمی‌توان به واردات وابسته کرد و باید به استقلال رسید که عشایر در این راه کمک کننده هستند.

عکس یادگاری رئیسی با سران عشایر چهارمحال و بختیاری

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در دیدار با سران بختیاری و عشایر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: هویت عشایر با هویت انقلاب و ارزش‌های اسلامی عجین شده است و حفظ آن برای عصرها و نسل‌ها حائز اهمیت است.

رئیس جمهور بیان کرد: این موضوع را باید سران اقوام مورد توجه قرار دهند. پیش از انقلاب نخست وزیر وقت بختیاری بود، اما با این حال شما بختیاری‌ها بر علیه او برخاستید که این نشان دهنده هویت انقلابی و ارزش‌های اسلامی شما است، این سرمایه بزرگی است که باید حفظ شود.

وی گفت: بختیاری و لر بودن مساوی با صداقت است، این صداقت و پاکی باید باقی بماند‌، چرا که این یک هویت فرهنگی ارزشمند بوده و همواره برای قوم لر سرمایه است. احداث راه‌های عشایری برای دسترسی راحت‌تر عشایر در دستور کار قرار می‌گیرد و انجام می‌شود.

رئیسی گفت: عشایر چون مولد و تولیدکننده هستند، نباید جوانان آن‌ها بیکار باشند. چون زمینه فعالیت کار در بین عشایر است، دولت آمادگی کامل را دارد تا حمایت کافی را داشته باشد. برای مسئله اشتغال برنامه‌ریزی و حتماً پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی عنوان کرد: عشایر در تولید گوشت قرمز و لبنیات، مواد پروتئینی و لبنی نقش حائز اهمیتی دارند. باید در آخر تمام نیاز کشور را به دست کشاورزان و دامداران حل کنیم. سفره مردم را نمی‌توان به واردات وابسته کرد و باید به استقلال رسید که عشایر در این راه کمک کننده هستند.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: همراه‌سرا برای عشایران حتماً ایجاد شود و استاندار دستور تامین زمین دهد تا وقتی عشایران برای درمان خود به بیمارستان مراجعه می‌کنند همراه آنان مکانی برای استراحت داشته باشند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها